Diete

5 pași ca să slăbești fără efort


19 februarie 2014 | E.B.






Primăvara bate la ușă - și te gândești deja cum să faci, ca să intri în hainele de anul trecut. Iată câteva trucuri care te ajută să dai jos kilogramele în plus, fără măcar să simți.

Înjumătățește porția de zahăr

-        Obișnuiești să bei cafeaua de dimineață cu zahăr, sau nu poți lua ceaiul dacă nu-i îndulcit?  Renunță la zahăr și cumpără-ți ceai sau cafea de foarte bună calitate, care pot fi savurate fără niciun fel de îndulcitori. Dacă nu poți și nu poți renunța, optează pentru zahărul brun sau pentru îndulcitori naturali, pe bază de Stevia.

-        Las-o mai moale cu băuturile carbogazoase – dacă nu știai, acestea conțin 7 bucăți de zahăr la o doză!

-        Renunță la iaurturile cu fructe. Cumpără, în schimb, iaurtur natur, căruia îi adaugi o linguriță de miere sau fructe proaspete mărunțite.

-        Nu uita că ciocolata neagră are cu 15 % mai puțin zahăr.

-        În prăjiturile de casă, redu cu un sfert cantitatea de zahăr folosită.

-        Evită sosurile gata făcute, din comerț - unele conțin și 8 cuburi de zahăr la suta de grame de produs!

Lipidele-s bune, dar cu măsură

Lipidele sunt necesare organismului, dar în cantități moderate, conținutul lor caloric fiind ridicat. Cum procedezi?

-        Scoate din meniu lactatele „grecești” sau îmbogățite cu smântână, și optează în loc pentru brânză proaspătă, lapte semidegresat și iaurt degresat.

-        Spune nu preparatelor bogate în grăsimi, prăjelilor - și renunță, pentru un timp, și la pizza favorită.

-        Renunță temporar la feliile de pâine cu unt de dimineață – spune stop după ce ai mâncat o  singură felie. Ia-o mai ușor cu salata de vinete, icrele, biscuiții aperitiv, pateurile și saleurile.

Mănâncă orice, dar în cantități mici

Nu renunța la lucrurile care-ți plac, dar înjumătățește porțiile obișnuite.

-        Pune-ți mâncarea în farfurii mai mici

-        Taie bucățile mari în cubulețe mai mici, garnisite frumos

-        Mănâncă lent, nu în fața televizorului sau calculatorului

-        Atenție la alimentele cu aport mare de calorii – redu drastic porțiile

Fibrele, un aliat de nădejde

Fibrele activează tranzitul intestinal, induc mai repede senzația de sațietate, echilibrează nivelul glicemiei.

-        Dimineața, mănâncă un fruct sau bea un suc de fucte proaspăt

-        La prânz, nu uita de salate, supe, garnituri cu legume

-        Măcar o dată pe zi, optează pentru un aliment cu cereale integrale: musli, pâine integrală, orez brun.

-        Fructele uscate conțin de 5 ori mai mutle fructe ca cele proaspete, deci introdu-le în meniu

Gustarea nu-i doar pentru cei mici

Gustarea are rolul de a-ți fruniza un pic de energie și de mai tăia din apetit.  Poți să iei o gustare între micul dejun și prânz, și una între prânz și cină.

-        1-2 alimente sunt suficiente: un fruct, un compot, un iaurt, cereale, un biscuite – la alegere, în funcție de gust și de dispoziție

-        Dacă ți-e foarte foame, gustarea poate să cuprindă un sendviș cu jambon, o salată de fructe sau o supă.


Citește și:

4 motive pentru care TREBUIE să mănânci AVOCADO

6 trucuri ca să arăţi fabulos în fotografii




Posteaza un comentariu


captcha

Comentarii

Nu există comentarii pentru acest articol. Fii prima care comentează!


RSS Yahoo! Stiri   |   Termeni si conditii  |   Politica de confidentialitate  |   Contact  |   Redactia