Stil de viata

6 motive pentru care nu reușești să slăbești


17 februarie 2016 | Sânziana Candrea






Nu este niciun secret că obezitatea este o provocare majoră a sănătății, una care a crescut de-a lungul ultimelor decenii. La un moment dat, experții s-au gândit că principală cauza a obezității este una simplă: consumul prea mare de calorii plus un stil de viață sedentar, lucruri care duc la excesul de greutate.

Dar, așa cum se dovedește, motivele din spatele supraponderalității sunt mai implicate decât atât. Desigur, aportul alimentar și exercițiile fizice joacă un rol critic. Dar, conform lui Jennifer Kuk, autorul principal al unui studiu recent realizat, de la Universitatea York din Toronto, greutatea excesiva este „de fapt mult mai complexă decât aportul de energie”.

Ea a explicat într-un comunicat de presă, că stilul de viață, dar și factorii de mediu pot fi, de asemenea, importanți în „menținerea unei greutăți corporale sănătoase, care este acum mai dificilă decât oricând".

În urma studiului, Kuk și echipa sa a ajuns la concluzia că „alți factori, în afară de dietă și exercițiile fizice, pot contribui la creșterea indicelui de greutate corporală de-a lungul timpului.  

Iată care ar fi posibilii factori care nu ne lasă să slăbim:

1. Expunerea la substanțele toxice din mediu

În fiecare zi intrăm în contact cu substanțe chimice, de la elemente comune, cum sunt șamponul, mobilierul, produsele alimentare și ambalarea acestora, materiale plastice, dar și detergenți de uz casnic. Printre cei care au fost asociați cu obezitatea sunt chimicale care afectează sistemul endocrin, care includ bisfenol A și flatați, găsiți în materiale plastice și produse de îngrijire personală.

În timp ce aceste substanțe chimice sunt prezente în lumea noastră modernă, există unele lucruri pe care le putem face pentru a evita expunerea, inclusiv folosirea de recipiente de sticlă și oțel oxidabil în loc de cele din plastic, și optarea pentru produse cosmetice naturale.

2. Modificări în microorganisme

Kuk și echipa sa, au sugerat că modificările în microbi, populația de bacterii și alte microorganisme care trăiesc în și pe corpurile noastre, ar putea avea un rol în creșterea obezității. În timp ce, cercetarea este în curs de desfășurare, aceste schimbări pot fi legate de utilizarea tot mai mare de îndulcitori artificiali și alimente prelucrate, ambele având un impact negativ asupra bacteriilor din intestin.

De fapt, experții au stabilit o relație strânsă între microorganismele din intestin, obezitate și rezistența la insulină, cu speranța că o înțelegere suplimentară va ajuta în lupta împotriva acestei epidemii. Este mai mult un motiv de a mânca alimente bogate în probiotice și luarea în considerarea de suplimente de probiotice.

3. Luarea de antidepresive

Luarea antidepresivelor a crescut foarte mult în ultimul timp. Creșterea în greutate este, printre altele, unul dintre efectele secundare ale acestor medicamente, inhibatori speciali selectivi ai recaptării serotoninei. Conform studiului, la jumătate dintre cei care iau antidepresive a apărut o creștere a greutății, de cel puțin de 5 kg.

4. Stresul cronic și cortizolul

Stresul are efecte negative asupra sănătății, având ca rezultat supraalimentarea. Legătura dintre obezitate și stres constă în principal în cadrul hormonilor, în special al cortizolului, hormonul stresului. Când nivelul de stres este ridicat, crește și nivelul de cortizol, care crește apetitul. Mâncatul emoțional pentru confortul alimentelor în cazul în care te confrunți cu tensiune, stres, anxietate, depresie, poate deveni o parte din acest model la fel de bine.

5. Lipsa de somn

Cercetările au arătat că există o relație clară între lipsa de somn și obezitate. Persoanele care dorm mai puțin de 6 ore pe noapte sunt mai susceptibile de a fi obezi și au obezitate abdominală. Comparativ cu persoanele care dorm 8-9 ore pe noapte, aceștia au toate șansele de a deveni obezi, spune studiul realizat de Centrul pentru Controlul și Prevenire a Bolilor.

6. Metabolismul scăzut

Lupta împotriva creșterii în greutate poate deveni un cerc vicios pentru mulți oameni supraponderali care restricționează caloriile pentru un timp și apoi experimentează efectul yo-yo: pierderea în greutate, urmată de creșterea în greutate de peste. Reducerea ratei metabolismului devine un obstacol în încercarea de a slăbi și un kilogram. Țesutul gras necesită mai puțină energie pentru a te menține, mai multă decât țesutul slab, și care este un alt factor care contribuie la obezitate.  
 



Posteaza un comentariu


captcha

Comentarii

Maria - 17 februarie 2016 23:24
Oferta noua! Bani din prima luna! 100-285 de euro lunar! Avem nevoie imediat de oameni extrem de seriosi si care vor sa colaboreze cu noi urgent intr-o activitate part-time sau full-time, la alegere, cu castiguri rapide de 100 de euro lunar (part-time) sau 285 euro lunar (full-time), din prima luna. Cand doriti mai multe informatii, contactati unul dintre membrii echipei noastre, la una dintre adresele noastre de email:Mycutza_ana_marya@YAHOO.COM

RSS Yahoo! Stiri   |   Termeni si conditii  |   Politica de confidentialitate  |   Contact  |   Redactia