Stil de viata

Accelerează-ţi metabolismul în doar 7 zile


13 iunie 2013 | Monica Georgescu






Metabolismul este procesul prin care organismul descompune alimentele astfel încât să producă energie. Când ești tânără, masa musculară stochează energia, prevenind creşterea în greutate. Odată cu vârsta, mușchii nu mai dau randamentul de altă dată şi astfel, ajungi să ai mai multă grăsime. Iată ce trebuie să faci în următoarele şapte zile!

Ziua 1: Verifică-ţi metabolismul

Pentru început, trebuie să-ţi dai seama de rata ta metabolică bazată pe vârstă, înălţime, greutate şi nivelul de activitate.

Aceste date te vor ajuta să determini de câte calorii are nevoie corpul tău înainte de a începe să depoziteze grăsime. Acest lucru îl poţi afla şi cu o scurtă vizită la nutriţionistul tău.

Ziua 2: Taie 100 de calorii pe zi

Atunci când adopţi o dietă agresivă și faci reduceri drastice în aportul zilnic de calorii, organismul tău se panichează, încetinind metabolismul ca măsură de siguranţă.

Cea mai bună metodă este să o iei treptat,  reducând cam 100 de calorii pe zi, din ceea ce obişnuieşti să mănânci.

Citeşte şi:

5 semne că ai ales dieta greșită

Dieta rapidă pentru weekend

Ziua 3: Adaugă proteine

Dacă vrei un metabolism mai rapid, optează pentru proteine​​.

Iată de ce: corpul tău arde de două ori mai multe calorii prin digestia proteinelor decât o face la digestia carbohidraţilor. Adaugă mai multe proteine ​​în dieta ta, cu două mese pe bază de pește pe săptămână.

Ziua 4: Mănâncă la fiecare 3 ore

Iată o informaţie despre metabolism: dacă mănânci des, îl vei accelera. Asigură-te că mânânci în mod regulat, cu trei mese pe zi, plus două gustări sănătoase.

Iată un program simplu de respectat:

6-8 dimineața: mic dejun
10 dimineața: gustare
între 12 şi 14: masa de prânz
15-17: gustare
17-19 seara: cină
nu mânca după ora 20!

Ziua 5: Bea 3 băuturi cu gheaţă în fiecare zi: cafea rece, ceai verde sau apă

Cafeaua şi ceaiul verde conţin cofeină, o substanţă care accelerează în mod natural metabolismul. Adaugă gheaţă şi îl vei stimula și mai mult.

Băuturile cu gheață forţează corpul să lucreze pentru a se încălzi, asta ducând la şi mai multă energie.

Ziua 6: Ia zinc

Zincul reduce senzaţia de foame prin creșterea nivelul de leptină, un hormon cheie care alertează corpul atunci când ești plină, astfel încât să nu continui să mănânci atunci când nu îţi mai este foame.  

Ziua 7: Exerciţii în „rafale” scurte

Când faci exerciţii în „doze” scurte de timp, îţi trezeşti muşchii, care au nevoie imediată de calorii ca mai apoi să le ardă.

Câţiva paşi de dans sau urcatul unei pante cu paşi mai repezi sunt exemplebune de astfel de izbucniri bruște, care pot da metabolismului tău un impuls.



Posteaza un comentariu


captcha

Comentarii

Nu există comentarii pentru acest articol. Fii prima care comentează!


RSS Yahoo! Stiri   |   Termeni si conditii  |   Politica de confidentialitate  |   Contact  |   Redactia