Stil de viata

Alimente care îți protejează ficatul

15 februarie 2016 | Alina Costache






Nu ai nevoie de suplimente pentru a curăța și a detoxifia ficatul. Simplul act de a consuma anumite alimente este suficient pentru sănătatea ficatului tău. Ai nevoie de fapt de substanțe nutritive pentru a susține procesul de curățare pe care corpul tău îl face în mod natural.

Următoarele sfaturi pot ajuta la detoxifierea naturală a ficatului și a altor organe care ar putea fi suprasolicitate de dieta ta obișnuită.

Introdu nucile în alimentație

Toate nucile sunt pline de aminoacizi și nu conțin zahăr. În plus, acestea sunt bogate în L-arginina și glutation, care pot ajuta la aliminarea toxinelor din organism și la oxigenarea sângelui

Ocolește alcoolul și fructoza

Fructoza este foarte dăunătoare pentru ficat, acționând cam în același mod în care o face și consumul de alcool. Aceasta este transformată în grăsime, care este stocată în ficat și în alte țesuturi, ca și grăsime corporală. În cazul în care consumi fructoză în exces, acest lucru poate duce la boala ficatului gras non-alcoolic (NAFLD). Atunci când organul devine disfuncțional, pierzi centrul de putere al metabolismului.

Consumă grapefruit

Acest fruct roșu sau alb este bogat în vitamina C și în antioxidanți, care sunt excelenți pentru curățarea organelor. Una dintre cele mai bune flavonoide din grapefruit, naringenină, conține un compus care face ca ficatulul să ardă din grăsime, mai degrabă decât să o stocheze. De ce nu ai bea un suc de grapefruit?

Împrietenește-te cu ceapa și usturoiul

Alimentele bogate în compuși cu sulf conțin unul dintre tipurile primare de molecule care ajută la eliminarea unei game largi de toxine. Produse precum ceapa, usturoiul și gălbenușurile de ou se încadrează în această categorie. Usturoiul conține alicină și seleniu, care s-au dovedit a ajuta la protejarea ficatului de suprasarcina de toxine. Cel mai bine ar fi să cumperi usturoi românesc, bio, și ouă ecologice.

Bea ceai verde

Ceaiul verde are proprietăți antioxidante și este bogat în catechins - un tip de antioxidant din plante, care este cunoscut ca fiind un element care elimină acumularea de grăsime și care promovează funcția hepatică adecvată. De asemenea, protejează împotriva toxinelor care pot provoca leziuni hepatice grave.

Condimentele nu trebuie să lipsească

Turmericul este extrem de popular. Toată lumea vrea acest condiment după ce studiile au dovedit o mare parte din proprietățile sale benefice. Este demonstrat că protejează ficatul împotriva deteriorării toxice și chiar ajută la regenerarea celulelor hepatice afectate. Turmericul stimulează producția de bilă, care este benefică pentru cei care au probleme ale vezicii biliare.



Posteaza un comentariu


captcha

Comentarii

Nu există comentarii pentru acest articol. Fii prima care comentează!


RSS Yahoo! Stiri   |   Termeni si conditii  |   Politica de confidentialitate  |   Contact  |   Redactia