Stil de viata

Alimente necesare pentru o dietă echilibrată


28 martie 2016 | Sânziana Candrea






De multe ori nu dăm importanță faptului că trebuie să avem o dietă zilnică echilibrată. De aceea, sunt tot mai multe cazuri de femei care suferă de deficit de fier, dar și de vitamina D.

„Este foarte important să se mențină un echilibru dietetic pentru femei, deoarece organismul trece prin multe modificări, nu numai în timpul sarcinii și a menopauzei, dar, și în fiecare lună în timpul ciclului”, a spus nutriționistul Sandha Gugnani.

Așadar, nutriția trebuie să includă consumul de alimente bogate în substanțe nutritive, cum sunt cerealele integrale, lactatele, alimentele bogate în acizi grași omega 3, pe care-i putem lua din pește și fructe de mare.

Iată ce alimente nu trebuie să lipsească din dieta zilnică:

 

Usturoiul

Este bogat în vitamina B6 și C, magneziu și seleniu. Ajută la reglarea tensiunii arteriale, reduce nivelul colesterolului, are proprietăți antioxidante care previne dezvoltarea cancerului și îmbătrânirea prematură a pielii. În plus, este benefic pentru sistemul osos și împiedică dezvoltarea osteoporozei.

Ghimbirul

Reduce durerile și inflamațiile, previne și tratează răceala și gripa, dar și diabetul în mod natural. Promovează sănătatea inimii, și în plus, previne dezvoltarea de cancer de colon.

Brânza dulce

Este cea care ne oferă doza zilnică de calciu și vitamina D pentru organism. Ajută la întărirea oaselor și a dinților. Menține tensiunea arterială sub control, păstrează sistemul digestiv sănătos și scade nivelul colesterolului din sânge.

Portocala

Este bogată în vitamina C, stimulează sistemul imunitar, previne îmbătrânirea pielii, cancerul, protejează ochii și este bogată în fibre care ajută la menținerea sub control a diabetului.

Semințele de in

Sunt o sursă de fibre și acționează ca un laxativ. Uleiul de semințe de in este o sursă de acizi grași omega 3, fiind benefici pentru menținerea sub control a colesterolui. Sunt bogate în magneziu și, prin urmare, sunt benefice pentru sănătatea oaselor și a sistemului nervos. Se spune că ajută la prevenirea cancerului de sân.

Sfecla roșie

Este una dintre legumele cele mai bogate în antioxidanți, care ajută la scăderea hipertensiunii arteriale și menține sub control colesterolul. Sfecla roșie conține acid folic, fier, zinc, magneziu, potasiu, vitamina C, fibre și carbohidrați. În plus, ne ajută să slăbim.

Cartofii dulci

Sunt o sursă de fibre, fiind benefici pentru sănătatea sistemului digestiv. Conțin beta-caroten, vitamina C și E, dar au și proprietăți antioxidante.

Spanacul

Este un aliment scăzut în calorii și bogat în vitamine, minerale, fitonutrienți și antioxidanți. Este benefic pentru sănătatea inimii, dar sunt și o sursă de vitamina A, care ne protejează de dezvoltarea de boli de ochi.

Credit foto: www.timesofindia.indiatimes.com



Posteaza un comentariu


captcha

Comentarii

Nu există comentarii pentru acest articol. Fii prima care comentează!


RSS Yahoo! Stiri   |   Termeni si conditii  |   Politica de confidentialitate  |   Contact  |   Redactia