Stil de viata

Beneficiile fisticului: scade colesterolul și previne anemia


16 iunie 2017 | Ariana Maria






Fisticul ocupă un loc important pe lista alimentelor sănătoase. El a devenit popular pentru gustul delicios și pentru beneficiile pe care le are în menținerea sănătății.

Pentru a beneficia de toate proprietățile sale terapeutice, fisticul trebuie consumat crud. Însă, el se găsește și sub alte forme: decorticat, cu coajă, sărat și prăjit.

Fisticul este sursă de acizi grași mononesaturați, de antioxidanți, de vitaminele A, B1, B6, B9 și E și minerale, precum calciu, magneziu, fier, fosfor, potasiu, zinc, cupru, mangan și seleniu.

Un alt avantaj al fisticului este conținutul scăzut de calorii în comparație cu alte fructe cu coajă. Toate aceste elemente nutritive fac din fistic gustarea ideală dintre mese, deoarece conține toți nutrimenții de care organismul are nevoie zilnic.

Ține  sub control colesterolul rău

Datorită elementelor nutritive pe care le conține, fisticul ajută la reducerea colesterolului rău. Antioxidanții și acizii grași nesaturați (atât acizi grași polinesaturați cât și monosaturați) sunt foarte buni în menținerea sănătății cardiovasculare.

Citește și: Cele mai bune leacuri anticolesterol

Previne constipația

Dacă-ți place să mănânci fistic, nu trebuie să-ți faci griji cu privire la constipație. Conținutul ridicat de fibre contribuie la îmbunătățirea tranzitului intestinal. Aproximativ 30 de grame de fistic au 3 grame de fibre dietetice.

Previne anemia

Fisticul este sursă bogată de cupru, mineral care este necesar pentru absorbția corectă a fierului. Fierul joacă un rol important în producerea hemoglobinei și acest lucru ajută la prevenirea anemiei.

Previne neplăcerile pielii

Prin includerea zilnică a fisticului în alimentație previi problemele pielii, cum sunt petele, coșurile, iritația, mâncărimea sau acneea. Fisticul conține grăsimi saturate, care ajută la hidratarea tegumentului.

Citește și: Lucruri pe care nu le știai despre fistic

 Oferă protecție împotriva cancerului 

Antioxidanții care se găsesc în fistic luptă împotriva radicalilor liberi. Acest lucru ajută în cele din urmă la prevenirea cancerului. 

Ideal în pierderea în greutate 

Dacă ții dietă, nu te feri de consumul de fistic. Pe lângă faptul că are conținut caloric scăzut, fisticul este sursă de proteine, grăsimi saturate și nesaturate, și toate acestea îl fac ideal în procesul de pierdere a kilogramelor nedorite.

Datorită valorilor nutritive a acestor fructe cu coajă lemnoasă, ele sunt alegerea perfectă atât pentru copii, cât și pentru adulți.



Posteaza un comentariu


captcha

Comentarii

Nu există comentarii pentru acest articol. Fii prima care comentează!


RSS Yahoo! Stiri   |   Termeni si conditii  |   Politica de confidentialitate  |   Contact  |   Redactia