Stil de viata

Ce se întâmplă în corpul tău când mănânci ouă


19 ianuarie 2016 | Mădălina Hârjoi






Sunt nelipsite din meniul zilnic, datorită aportului de proteine. Dincolo de acest aspect, ouăle sunt alimente cu multe beneficii pentru sănătate.

Întăresc sistemul imunitar

Dacă vrei să ții la distanță infecțiile, virusurile și bolile, include în dieta zilnică un ou sau două. Doar un singur ou conține 22% din necesarul zilnic de seleniu, un nutriment care contribuie la întărirea sistemului imunitar și care asigură funcționarea corespunzătoare a hormonilor tiroidieni. Copiii și adolescenții ar trebui să mănânce ouă. Altfel există riscul apariției bolilor Keshan și Kashin-Beck, două afecțiuni care afectează inima, oasele și articulațiile.

Stabilizează nivelul de colesterol din sânge

Există trei idei despre colesterol pe care aproape toată lumea le știe: 1) colesterolul mărit este un lucru rău; 2) există colesterol „bun“ și colesterol „rău“; 3) ouăle conțin colesterol. Un ou conține 212 mg de colesterol, dar acest lucru nu înseamnă că ouăle măresc nivelul de colesterol „rău“ din sânge. Organismul produce în mod constant colesterolul, precum și un număr mare de studii arată că ouăle pot îmbunătăți, de fapt, nivelul de colesterol din sânge.

Îți dau energie

Doar un singur ou conține aproximativ 15% din necesarul zilnic de vitamina B2, care mai este cunoscută sub numele de riboflavină. Aceasta este doar una dintre cele opt vitamine B care ajută organismul să convertească mâncarea în energie.

Îmbunătățesc aspectul pielii și a părului

Complexul B de vitamine este necesar pentru o piele, păr, ochi și ficat sănătoase. De asemenea, ele asigură funcționarea corespunzătoare a sistemului nervos.

Dau senzația de sațietate

Ouăle sunt o sursă bună de proteine. Multe studii au demonstrat efectul pe care alimentele bogate în proteine ​​îl au asupra apetitului. Prin urmare, dacă consumi ouă la micul dejun, vei avea energie pentru câteva ore. Mai mult, pentru că aceste alimente dau senzația de sațietate, nu vei fi tentată să mănânci între mese.

Te ajută în lupta cu kilogramele

În mare parte datorită senzației de sațietate pe care o dau, ouăle au un rol important în pierderea de grăsime, spun oamenii de știință. Potrivit unui studiu recent, timp de opt săptămâni, mai mulți voluntari au mâncat la micul dejun ouă sau covrigi, fiecare aliment conținând aceeași cantitate de calorii. Grupul care a consumat doar ouă a pierdut cu 65% mai mult în greutate, cu 16% mai mult țesut adipos și cu 34% în circumferința taliei, spre deosebire de cei care au consumat doar covrigi la micul dejun.



Posteaza un comentariu


captcha

Comentarii

Nu există comentarii pentru acest articol. Fii prima care comentează!


RSS Yahoo! Stiri   |   Termeni si conditii  |   Politica de confidentialitate  |   Contact  |   Redactia