Stil de viata

Ce trebuie să incluzi în alimentație când ești la menstruație


21 aprilie 2017 | Ariana Maria






În fiecare lună ne confruntăm cu crampe abdominale și dureri, pofte pentru anumite alimente și modificări ale dispoziției. Toate aceste schimbări sunt cauzate de menstruație și de modificările hormonale. Însă, în acea perioadă foarte importantă este alimentația pe care-o avem.

Este necesar ca în acele zile să evităm anumite alimente și să le includem pe cele bune. Iată care sunt:

Ciocolata neagră

Majoritatea femeilor au poftă de anumite alimente în zilele în care sunt la menstruație. Ciocolata neagră este una dintre ele. Este sursă bogată de antioxidanți și are capacitatea de-a stimula producția de serotonină, cunoscută și ca hormonul fericirii, care ne influențează direct dispoziția, somnul și multe alte funcții esențiale ale organismului.

Alunele

Sunt unele dintre cele mai sănătoase gustări pentru acea perioadă din lună. Alunele conțin majoritatea substanțelor nutritive esențiale, care ajută la saturarea poftelor și ameliorează durerea, în același timp. Evită-le pe cele sărate!

Citește și: Cum să treci mai ușor peste o zi stresantă: 25 de trucuri

Fructele

Sunt sursă bogată de fibre, precum și zahăr natural. Consumul de fructe întregi ajută la satisfacerea poftei de dulce. În plus, ameliorează crampele și durerea.

Cerealele integrale

Include cerealele integrale în alimentație, deoarece conțin fibre și carbohidrați, care satisfac pofta de mâncare. În plus, combate durerea menstruală și îmbunătățește nivelul de energie.

Bea mai multă apă

Este important să bei mai multă apă în perioada menstruației. Aceasta ajută în combaterea retenției de apă și previne balonarea.

 Mănâncă alimente bogate în potasiu 

Bananele, cartofii dulci, avocado și fasolea sunt cele mai bune surse de potasiu. De aceea, alimentele care conțin acest mineral, trebuie să facă parte din dietă în perioada în care suntem la menstruație. Produsele ajută în ameliorarea durerii și disconfortului.

Citește și: 7 alimente care sunt surse excelente de vitamina D

 Consumă alimente bogate în calciu 

Laptele este sursă de calciu și vitamina D. Aceste elemente nutritive ajută mușchii să se relaxeze și previn crampele și durerea menstruală.



Posteaza un comentariu


captcha

Comentarii

Nu există comentarii pentru acest articol. Fii prima care comentează!


RSS Yahoo! Stiri   |   Termeni si conditii  |   Politica de confidentialitate  |   Contact  |   Redactia