Diete

Ce trebuie să știi despre soia


29 martie 2016 | Ela Simion






Pateuri vegetale, mezeluri, chifteluţe, şniţele din soia, dar şi brânzeturi tofu, pe toate le consumăm cu plăcere fie că e post sau nu. Imită gustul cărnii și al brânzeturilor, dar cât de sănătoasă este, de fapt, soia?

Înainte de a-ți face noi provizii de preparate din soia, află că este nevoie să ții cont de unele precauţii.

Soia este o legumă-cameleon care poate înlocui carnea şi lactatele, fiind bogată în proteine, grăsimi sănătoase Omega-3, minerale, vitamine şi fibre.

Gustul plăcut al preparatelor pe bază de soia atrage multe persoane către raioanele destinate produselor vegetale, fie că ţin post sau nu. O altă parte bună despre soia este că are calităţi terapeutice puse pe seama conţinutului de antioxidanţi, care oferă protecţie faţă de unele tipuri de cancer, cum este cel mamar.

Poate agrava unele alergii

Partea mai puţin bună legată de consumul de soia este că această legumă ar putea face rău persoanelor cu alergii la anumite proteine, de aceea se recomandă testări pentru stabilirea intoleranţei.

De asemenea, izoflavonele, care pot mima acţiunea hormonilor feminini, ar putea aduce tulburări endocrine, mai ales femeilor aflate la menopauză. Pentru a evita eventualele probleme de sănătate şi pentru a beneficia de toate calităţile sale terapeutice şi nutriţionale, nutriţioniştii recomandă consumul de una, maximum două porţii de soia de câte 200 grame zilnic.

Citește eticheta produselor din soia

Cele mai căutate în această perioadă sunt pateurile vegetale. Când savurezi gustul unui nou sortiment de pateu, știi și ce conține, de fapt, acel produs? I-ai citit eticheta? De cele mai multe ori, acestea conțin amestecuri de aditivi și substanțe menite să dea un gust mai bun, dar nu sunt întotdeauna cele mai sănătoas.

Există şi produse care nu au coloranţi sau aditivi, dar pentru asta trebuie să citim cu atenţie etichetele produselor pe care urmează să le cumpărăm. Privește eticheta și alege doar acele produse unde cuvintele soia sau boabele de soia sunt tipărite pe primul sau pe al doilea loc din listă, nu întâi grăsimile și E–urile.

Atenţie la E - 621!

Încearcă să nu dai celor mici pate-urile vegetale care conţin E 621, substanță numită glutamat monosodic, care este un potențiator de aromă. Această substanță cu potențial cancerigen n-ar trebui să existe în meniul copiilor, persoanelor cu glicemia scăzută, cardiacilor şi femeilor însărcinate, pentru că poate provoca dureri de cap, slăbiciune, greaţă, respiraţie dificilă şi modificări de ritm cardiac.



Posteaza un comentariu


captcha

Comentarii

Nu există comentarii pentru acest articol. Fii prima care comentează!


RSS Yahoo! Stiri   |   Termeni si conditii  |   Politica de confidentialitate  |   Contact  |   Redactia