Stil de viata

Cum să fii sănătoasă în sezonul rece

30 noiembrie 2015 | Mădălina Hârjoi






Imunitatea este cuvântul magic în sezonul rece. Când temperaturile scad foarte mult, există riscul să te îmbolnăvești mult mai ușor. Sunt câteva măsuri pe care le poți lua pentru ca răceala și gripa să nu-ți dea bătăi de cap.

Fă-ți vaccinul antigripal

O vaccinare împotriva gripei poate reduce riscul de boală cu 50 până la 60% și poate scădea efectele adverse ale problemei de sănătate, în cazul în care te îmbolăvești. Vaccinul tetravalent (care include versiunea de spray nazal aprobat pentru persoanele care au între 2 și 49 de ani) luptă împotriva a 4 virusuri diferite. Indicat este să te vaccinezi între octombrie și noiembrie, cu câteva săptămâni înainte ca sezonul gripei să debuteze.

Folosește gel antibacterian

Când cercetătorii de la Spitalul de Copii din Boston au studiat 292 de familii, 5 luni, au descoperit că cei care purtau cu ei gel antibacterian au suferit cu 59% mai puțin de infecții față de cei care nu au avut un astfel de produs cu ei. Asta pentru că, atunci când sunt utilizate corect aceste produse aproape elimină germenii.

Consumă alimente bogate în vitamine

Este foarte important ca în sezonul rece să incluzi în alimentație alimente bogate în vitamine (A, B6, B12, C și D), minerale (cupru, seleniu, calciu, zinc) și acid folic. Vitamina A se găsește în ouă, lapte, ton, ficat, cartofi dulci, morcovi, salată verde. Printre alimentele bogate în vitamina B se află laptele de soia și cel de vacă, carnea slabă de porc, legumele cu frunze verzi, iar printre cele cu vitamina C, citricile, ardeiul gras, spanacul, conopida. Vitamina D se găsește în uleiurile de pește, brânză, gălbenuș și unele specii de ciuperci.

Fă cât mai multă mișcare

Cercetătorii de la Universitatea Carolina de Sud, SUA, au descoperit că bărbații care făceau 3 ore pe zi activitate moderată (mers vioi, urcatul scărilor sau tenis) aveau cu 35% mai puține riscuri de a suferi de o răceală, comparativ cu cei făceau doar o oră de mișcare. Vestea bună este că nu trebuie să respiri din greu în fiecare zi: cercetatorii UCLA au descoperit că Tai Chi, arta chineză caracterizată prin mișcări lente și meditație, scade eliberarea catecolaminelor, un neurotransmițător care îngreunează sistemul imunitar. Potrivit unui studiu recent, 3 sesiuni pe săptămână, 4 luni, îmbunătățește imunitatea cu 45% la adulți.



Posteaza un comentariu


captcha

Comentarii

Anca - 30 noiembrie 2015 11:29
Ai nevoie de bani rapid? Alatura-te si tu acum acestui program cu o crestere uluitoare la ora actuala! Iti oferim toate conditiile pentru a castiga repede bani: instruire completa si gratuita, echipa care sa te sprijine non-stop, logistica online de cea mai buna calitate. Trebuie doar sa te hotarasti cat mai repede! Cauta-ne urgent la adresa de email: [email protected]
Stefan - 30 noiembrie 2015 19:59
Am gasit un joc de strategie si mi se pare OK. Sunt proaspat inscris dar vi-l recomand mai ales ca e in limba romana si ca exista pe youtube tutoriale care te invata pas cu pas ce ai de facut. Se poate castiga bani frumosi distrandu-te totodata. Aici ai site-ul http://www.marketglory.com/strategygame/stefan190353

RSS Yahoo! Stiri   |   Termeni si conditii  |   Politica de confidentialitate  |   Contact  |   Redactia