Stil de viata

Cum să ții sub control hipertensiunea


23 mai 2014 | Madalina Harjoi






7 din 10 adulți riscă să sufere un accident vascular cerebral sau un atac de cord din cauza tensiunii arteriale prea mari.

Statul cu orele la birou, lipsa exercițiilor fizice, consumul preparatelor nesănătoase sunt doar câțiva factori care duc la apariția tensiunii arteriale mari. Această afecțiune îi poate afecta chiar și pe cei tineri. Dacă ai tensiunea prea mare, iată câteva sfaturi care te ajută s-o ții sub control.  

Aleargă cel puțin o oră pe săptămână

Practicarea alergatului o oră pe săptămână crește speranța de viață cu șase ani, potrivit unui studiu realizat de cercetătorii din Copenhaga la care au participat aproximativ 20.000 de bărbați și femei cu vârste cuprinse între 20 și 93 de ani. Cercetatorii au ajuns la concluzia că alergatul oferă multe beneficii pentru sănătate. Printre acestea se numără îmbunătățirea consumul de oxigen și scăderea tensiunii arteriale. Orice tip de activitate fizică ajută la scăderea tensiunii arteriale prin întărirea inimii. În felul acesta, inima poate pompa mai mult sânge cu mai puțin efort, scăzând astfel forța asupra arterelor. Mersul pe jos este la fel de eficient ca și alergatul.

Mănâncă iaurt

Doar un pahar de iaurt pe zi reduce șansele cu o treime de a avea tensiunea arterială mare, potrivit unui studiu prezentat la Universitatea din Minnesota, în Statele Unite ale Americii. Oamenii de știință cred că prezența calciului natural în lapte face ca vasele de sânge să se subțieze și să-și păstreze tensiunea joasă.

Consumă banane

Consumul alimentelor bogate în potasiu, cum sunt bananele, și reducerea aportului de sare ar putea salva mii de vieți în fiecare an, potrivit unui studiu publicat în British Medical Journal. Potasiul este un mineral important care controlează echilibrul fluidelor în organism și scade tensiunea arterială.

Renunță la sare

Sarea crește volumul și presiunea sângelui în artere. Așadar, dacă vrei să nu ai probleme cu tensiunea, renunță și la alimentele procesate, cum sunt biscuiții și cerealele pentru micul dejun, pentru că acestea conțin foarte multă sare.


Citește și:

Ce să mănânci ca să ai un păr sănătos

Trucuri care te vor ajuta să fii matinală




Posteaza un comentariu


captcha

Comentarii

Batranul - 22 mai 2014 14:13
Sunt handicapat fizic (100 % pentru aparatul locomotor), deci nu pot alerga. In schimb pot merge cu bicicleta. Am diabet typ 2 si deci nu pot manca banane (sau pot?). Circul cu bicicleta zilnic 2 ore (impart ziare la abonati)desi am 72 de ani. Credeti ca in acest fel am sanse sa reduc tensiunea? Uneori am pulsul de4 110 - 130 chiar si dupa ce dorm dupa amiaza 1-2 ore si nu stiu de ce. Am intrebat doi medici internisti (unul cardiolog iar celalalt diabetolog) si nu au stiut ce sa-mi spuna. Puteti dumneavoastra sa ma ajutati?
Soptareanu Alex - 22 mai 2014 20:41
Cauti un job online sau ai o afacere pe care vrei sa o promovezi ?Libertagia iti da aceasta posibilitate.Tot ce trebuie sa faci este sa te inscri gratuit pe platforma lor on-line si sa indeplinesti anumite task-uri.Pentru aceasta vei fi remunerat cu 3$/zi.Cu banii stransi poti achizitiona dfverse pachete pe care compania ti le pune la dispozitie cum ar fi pachetul ClickPlus(50 000click-uri pentru site-ul tau pentru doar 50$)sau pachetul LiveInBox care iti pune la dizpozitie un spatiu de stocare in clouding(de la 10 Gb-5Terrra in functie de pachetul pentru care optezi)sau daca nu esti interesat,de niciunul dintre aceste pachete poti opta sa retragi banii in contul tau bancar de fiecare data cand strangi suma minima de 300$.Pentru a te inregistra tot ce trebuie sa faci este sa accesezi urmatorul link : http://libertagia.com/shophy
Valentinadubovoi - 23 mai 2014 23:53
Toate acestea sunt bine de stiut si de urmat.V a multumim !
Valentinadubovoi - 23 mai 2014 23:53
Toate acestea sunt bine de stiut si de urmat.V a multumim !

RSS Yahoo! Stiri   |   Termeni si conditii  |   Politica de confidentialitate  |   Contact  |   Redactia