Diete

Dieta cu dovleac: -4 kg în 14 zile


12 noiembrie 2013 | Monica Georgescu






Dacă îţi doreşti să scapi de câteva kilograme bune, dar să nu-ţi pui în pericol sănătatea, introdu în meniu unul dintre cele mai gustoase alimente de toamnă: dovleacul. El accelerează tranzitul intestinal şi îţi potoleşte foamea, chiar dacă are un conţinut redus de calorii.

Sursă de vitamine şi de minerale

Dovleacul este bogat în vitaminele A, B, C şi E şi conţine mult fier. Îl poţi consuma simplu, în salate, dar şi sub formă de suc sau supă. El te ajută să pierzi în greutate şi îţi dă senzaţia de saţietate datorită cantităţii mari de fibre şi proteine din compoziţie. În plus, chiar dacă te fortifică, 100 de grame de dovleac îţi aduc doar 26 de calorii.

Ce trebuie să mănânci

ZIUA 1

- Mic dejun: o salată de dovleac, morcov şi suc de lămâie;

- Prânz: supă de dovleac cu legume (poţi adăuga dovlecei, morcovi, ardei, roşii, ceapă, cartofi), verdeaţă şi ulei vegetal;

- Cină: dovleac copt în cuptor.

ZIUA 2

- Mic dejun: terci de dovleac cu fulgi de ovăz, mei, porumb sau orez. Este preferabil să găteşti terciul fără sare sau zahăr;

- Prânz: ciorbă de legume şi bucăţi de dovleac (sau foitaj cu dovleac şi fructe acre – mere, prune);

- Cină: fructe (mere, pere, citrice).

ZIUA 3

-Mic dejun: două felii de pâine prăjită cu brânză degresată şi o felie de dovleac la cuptor;

- Prânz: budincă de dovleac cu morcovi şi carne de pui;

- Cină: o salată de dovleac cu legume. Poţi adăuga câteva crutoane de pâine albă.

ZIUA 4

- Mic dejun: un bol cu lapte şi cereale;

- Prânz: supă de legume, o porţie de piure cu dovleac şi carne de curcan;

- Cină: tocană de dovleac cu legume şi ciuperci.

Dacă vrei să continui cu această cură, din a cincea zi reia sugestiile alimentare de la începutul dietei.

Ce să NU faci

Dacă vrei să ţii o cură cu dovleac, este bine să ştii ce interdicţii ai:
- renunţă complet la zahăr şi la fructe dulci (banane şi struguri)
- limitează consumul de sare
- nu mânca mai târziu de ora 18.

Dovleacul conţine de cinci ori mai multă vitamina A decât morcovii. De asemenea, în acest aliment se găseşte şi vitamina T, care accelerează metabolismul.



Posteaza un comentariu


captcha

Comentarii

Nu există comentarii pentru acest articol. Fii prima care comentează!


RSS Yahoo! Stiri   |   Termeni si conditii  |   Politica de confidentialitate  |   Contact  |   Redactia