Afectiuni de la A la Z

Dieta cu fericire


10 februarie 2016 | Daniela Purcaru






Secretul fericirii se poate afla chiar la capătul unei furculițe. Unele alimente sunt exact ce ai nevoie pentru a-ți schimba în bine starea de spirit și îmbunătăți capacitățile de memorare și concentrare.

O dietă care te face să te simți fericită conține alimente bogate în vitamine (A, complexul B, inclusiv acid folic, D, E) și iod, calciu, fier, magneziu și acizi grași Omega-3. Acestea sunt ingredientele unui regim care-ți conferă o stare bună de spirit, o minte ageră și multă energie.

3 reguli ale regimului

Renunță la alimentele procesate

Dulciurile rafinate și semipreparatele îți afectează starea de spirit. Aditivii, grăsimile, coloranții și îndulcitorii artificiali, zahărul par să-ți dea energie pe moment, însă au exact efectul invers pe termen lung.

Mănâncă zilnic legume, fructe, cereale

Pentru a nu experimenta stări de depresie, de oboseală sau de anxietate păstrează lângă tine câteva fructe și include în dieta cotidiană cereale integrale și legume, în mâncături și salate. Fitonutrienții pe care-i conțin sunt substanțe care ajută creierul să funcționeze bine. În plus, o dietă cât mai variată stimulează activitatea cerebrală și-ți conferă energie.

Alege carnea potrivită

Carnea animalelor care se hrănesc cu vegetale este mai bogată în Omega-3, acizi grași care îmbunătățesc activitatea cerebrală prin sporirea conexiunilor la nivelul creierului. În plus, contracarează efectele cortizolului, cunoscut ca hormon al stresului. Iată câteva motive în plus să mănânci mai des carne de pește și de vită.

Ce nu trebuie să-ți lipsească din dietă

Ouă

Vitamina B12 joacă un rol important pentru funcționarea bună a celulelor nervoase. Acidul folic asigură activitatea la nivelul creierului. Iodul influențează în mod pozitiv tiroida, ferindu-te de letargie, depresie, îngășare cauzate de hipotiroidism sau tiroidă „leneșă”. Vitamina D te ține și ea departe de stările depresive. Pe toate acestea le conțin ouăle. Consumă unul la două zile, de preferat fiert sau poșat.

Sfeclă roșie

Rădăcinoasele sunt o sursă excelentă de acid folic și de potasiu, importante pentru a fi optimist și pentru a memora mai ușor. Și sfecla roșie conține aceste substanțe. Prezența lor în sânge, în concentrație mare, este corelată cu o stare de spirit bună. Mai mult, mai are în compoziție două substanțe cu efect antidepresiv, aminoacidul betaină și uridina. Cea din urmă contribuie la formarea normală a sinapselor nervoase și a membranelor celulare, îmbunătățește capacitățile de atenție și concentrare, stimulează sinteza neurotransmițătorului dopamină, substanță secretată de creier care conferă vitalitate, reglează starea de spirit și rezistența la stres.

Usturoi sau ardei iute

Mulțumită unei substanțe numită capsaicină, usturoiul și ardeiul iute joacă un rol important într-o dietă menită să-ți asigure o stare de spirit excelentă. Substanța e cunoscută ca analgezic, fiind un ingredient al unguentelor și a altor produse farmaceutice utile contra durerii. Capsaicina stimulează producția de endorfină, neurotransmițător de care este legată starea de fericire.

Pește

Este o sursă importantă de elemente nutritive esențiale pentru alungarea stărilor negative. În țările în care consumul de pește este ridicat s-a observat o rată scăzută de depresii și astenii. Se datorează în special conținutului de acizi grași Omega-3, ceea ce face uleiul de pește un remediu contra depresiei.



Posteaza un comentariu


captcha

Comentarii

Alex - 16 februarie 2016 23:59
Recent am descoperit o noua platforma unde oamenii isi pot posta parerile legate de sistemul medical si serviciile medicale ce le-au fost prestate. Mi se pare un lucru foarte util inainte de a lua decizia de a merge la un anumit doctor sau nu. http://www.sistemulmedical.ro se numeste platforma

RSS Yahoo! Stiri   |   Termeni si conditii  |   Politica de confidentialitate  |   Contact  |   Redactia