Diete

Dieta cu mere: -3 kilogame în 5 zile


16 ianuarie 2014 | Elena Diaconu






Sunt ușor de introdus în meniul zilnic și chiar sunt recomandate de către nutriționiști, întrucât abundă în substanțe nutritive. Află care sunt beneficiile lor și cât de des este indicat să le consumi pentru a scăpa de kilogramele nedorite.

Pe lângă faptul că sunt bogate în vitamine (A, B1, B2 și C), minerale (fier, fosfor, potasiu, magneziu) și antioxidanți, merele conțin sorbitol, un îndulcitor natural cu proprietăți laxative și fibre solubile. De asemenea, antioxidanții din coajă ajută la reducerea colesterolului „rău” și întărește rezistența organismului în fața bolilor.

Dieta cu mere contribuie la detoxificarea organismului, intensifică metabolismul și te ajută să scapi de kilogramele nedorite. Cu toate că se bazează pe un consum scăzut de calorii (1000-1200 kcal/zi), această cură de slăbire este echilibrată din punct de vedere nutrițional, întrucât include consumul de proteine și carbohidrați complecși, dar și de grăsimi, însă în cantități reduse. Poți slăbi până la 3 kilograme în 5 zile!

Info

- Un măr de dimensiuni medii conține între 75-85 de calorii.

- În coaja merelor se găsește o substanță, numită acid ursolic, care are proprietatea de a arde caloriile. Totodată, acest compus stimulează creșterea țesutului adipos brun, responsabil de „topirea” rapida a grasimilor.

Plan alimentar

Pe toată durata dietei este necesar să bei cel puțin 2 litri de lichide în fiecare zi. În ceea ce privește alimentația, este indicat să consumi cât mai pușine grăsimi, dar cât mai multe fibre, deoarece oferă rapid senzația de sațietate, îmbunătățesc digestia și reglează tranzitul intestinal.

LUNI

Mic dejun: un măr și un ou fiert.

Prânz: 150 de grame de piept de pui la grătar cu o porție de cușcuș.

Cină: 2-3 mere de dimensiune medie.

MARȚI

Mic dejun: un măr (pe stomacul gol), o felie de pâine integrală și 2 felii de șuncă de curcan.

Prânz: ciuperci la grătar cu salată verde și castraveți.

Cină: 1 măr, o salată verde asezonată cu suc de lămâie și 2 felii de brânză degresată.

MIERCURI

Mic dejun: un bol cu cereale integrale și lapte fără grăsimi.

Prânz: un măr (pe stomacul gol), o salată de legume (fără cartofi) și 200 de grame de ton în sos de roșii.

Cină: 2-3 mere de dimensiune medie.

JOI:

Mic dejun: 1 măr (pe stomacul gol), 2 turte de ovăz cu câteva felii de roșie.

Prânz: o salată de țelină cu morcovi și maioneză (se prepară dintr-un gălbenuș, o lingură de muștar, puțin ulei, suc de lămâie, sare și piper după gust).

Cină: un iaurt degresat cu o felie de pâine integrală.

VINERI:

Mic dejun: un măr (pe stomacul gol), un ou fiert și o felie de pâine integrală.

Prânz: o porție de piept de curcan cu legume, fierte la abur.

Cină: 2-3 mere de dimensiune medie.

Info: Între mese, se pot consuma  mere proaspete sau coapte (nu mai mult de unu odată), sub formă de gustare, însă doar dacă există senzația de foame.

Atenție! Dieta nu este recomandată persoanelor care suferă de gastrită sau de ulcer, întrucât consumul mare de mere crește nivelul de aciditate din stomac.

Sfatul specialistului: Dr. Catrinel Macovei –medic primar (specialitate diabet zaharat, nutriție și boli metabolice) Clinica Regina Maria, e-mail: catrinel.macovei@gmail.com

Atunci când vrem să slăbim, este necesar să ținem cont de faptul cădieta aleasă nu trebuie să dăuneze sănătății. Regimurile restrictive și dezechilibrate pot produce anumite deficite în organism, chiar dacă ne ajută să slăbim multe kilograme în puține zile. De asemenea, dieta se stabilește în funcție de vârstă, de oscilațiile hormonale, de probleme de sănătate existente etc. De îndată ce ați început cura de slăbire, încercați să va mențineți motivația pe termen lung, să nu vă descurajați dacă rezultatele întârzie să apară. Nu uitați să vă hidratați, să evitați alimentele cu indice glicemic crescut și să înlocuiți grăsimile nesănătoase de origine animală și trans cu cele sănătoase din măsline, răpită, semințe, nuci, migdale, avocado. Nu în ultimul rând, încercați să vă oferiți recompense de altă natură decât cele alimentare, precum o baie cu spumă, un masaj, o pereche de cercei, o carte bun, etc.



Posteaza un comentariu


captcha

Comentarii

Nu există comentarii pentru acest articol. Fii prima care comentează!


RSS Yahoo! Stiri   |   Termeni si conditii  |   Politica de confidentialitate  |   Contact  |   Redactia