Diete

Dieta rapidă pentru plajă


27 iunie 2014 | Sorina Severin






Valuri înspumate, plajă, soare, nisip și gândul îți zboară la vacanță, nu-i așa? Pentru ca trupul tău să ia cu brio testul costumului de baie, este cazul să iei măsuri și să scapi de toate acele kilograme în plus care dau bătăi de cap.

Ne dorim să avem o siluetă perfectă, însă ea nu se poate obține fără un regim alimentar strict, dar echilibrat. Va trebui să scoți din meniul tău zilnic unele dintre alimentele tale preferate, dar cu multe calorii, și să le înlocuiești cu variante mai sănătoase, care te vor ajuta să ajungi la numărul de kilograme dorit. Profită de abundența de fructe și legume proaspete din această perioadă pentru a avea o dietă bogată în vitamine și minerale, dar slabă din punct de vedere caloric. „Salatele sunt opțiunea ideală pentru o dietă echilibrată pe timp de vară. Ai grijă la asezonare: uleiul este indicat în cantități mici în cazul problemelor de greutate. În schimb, oțetul, dressingurile din iaurt slab și lămâia sunt soluții foarte bune pentru slăbit“, susține Adrian Copcea, medic specialist nutriționist-diabetolog.Nu uita nici de exercițiile fizice, care-ți vor remodela corpul, îți vor întări mușchii și te vor ajuta să ai o piele tonifiată. Cum minunile nu se întâmplă peste noapte, înarmează-te cu răbdare și perseverență, pentru ca la final să te poți lăuda cu o siluetă de invidiat.

Sfaturi care te vor ajuta să slăbești:

·         Renunță complet la pâine, dar și la alte alimente care conțin carbohidrați precum pastele făinoase sau orezul.

·         Bea apă la fiecare 2-3 ore. Substanțele nutritive au nevoie de apă pentru a se transforma în energie.

·         Fă cel puțin 30 de minute de mișcare. Ideal ar fi să te înscrii la o sală de sport, dar poți să urci și să cobori scările în loc să iei liftul sau mergi mai mult pe jos când vii de la serviciu. De asemenea, poți profita de vremea caldă pentru a face plimbări în pas vioi prin parc. Mișcarea va stimula arderea grăsimilor și va preveni retenția lichidelor.

·         Mânâncă ceva la 2-3 ore și nu sări peste nicio masă. În caz contrar organismul tău va crede că este privat de hrană și va avea tendința să depoziteze grăsimile din alimente în loc să le transforme în energie.

·         Bea 2-3 căni de ceai verde neîndulcit pe zi. Acesta stimulează eliminarea toxinelor din organism, reglează tranzitul intestinal și accelerează procesul de slăbire.

·         Alege alimente sănătoase drept alternative pentru gustări între mese. Ideale sunt fructele, care, datorită conținutului de zaharuri naturale, îți vor ține sub control pofta de dulce.

·         Fructele cu un conținut mai mare de calorii și de zaharuri, cum sunt: bananele, ananasul, strugurii sau perele, trebuie consumate dimineața, până în ora 11.30. „De asemenea, fructele întregi și nu sub formă de sucuri, întrucât chiar și cele naturale sunt considerate de organism o masă lichidă  prea puțin voluminoasă pentru a oferi o senzație de sațietate de lungă durată. “ afirmă Adrian Copcea.

·         Renunță la prăjeli și la alimentele semipreparate cum sunt salamurile, cârnații sau baconul. 

·         Bea dimineața pe stomacul gol 2 pahare de apă și astfel îți vei accelera metabolismul.

Încearcă această dietă și, după două săptămâni, cântarul îți va arăta cu cinci kilograme mai puțin.

Luni

Mic dejun: O cafea neagră, fără zahăr sau un ceai verde, o salată medie de fructe de vară

Gustare: O mână de nuci

Prânz:O salată de crudități cu dressing din suc de lămâie, o jumătate de piept de pui pe grătar

Gustare:1 iaurt mic degresat

Cină: O ciorbă de legume


Citește și:

Dieta pentru un abdomen plat

Dieta cu pepene face minuni


Marți

Mic dejun: O cafea neagră, fără zahăr sau un ceai verde, un ou fiert, o roșie, un castravete, 2 felii de brânză degresată

Gustare: 100 g cireșe

Prânz: O salată de crudități, o porție de legume gătite pe abur

Gustare: 1 măr

Cină: Pește la grătar, stropit cu zeamă de lămâie

Miercuri

Mic dejun: O cafea neagră, fără zahăr sau un ceai verde, un bol de cereale integrale cu iaurt degresat

Gustare: O mână de alune crude, nesărate

Prânz: Spanac cu sos de roșii

Gustare: 100 g cireșe

Cină: Ciorbă de pui

Joi

Mic dejun: O cafea neagră, fără zahăr sau un ceai verde, o salată medie de fructe de vară

Gustare: 150 g brânză degresată

Prânz: Salată de legume cu ton

Gustare: O mână de nuci

Cină: Ciuperci la cuptor cu sos de roșii

Vineri

Mic dejun: O cafea neagră, fără zahăr sau un ceai verde, un ou fiert, o roșie și un castravete

Gustare: 150 g de căpșuni

Prânz: 3 cartofi copți și o salată de crudități

Gustare: 2 morcovi

Cină: Supă de legume

Sâmbătă

Mic dejun: O cafea neagră, fără zahăr sau un ceai verde, 200 g piept de pui pe grătar cu o jumătate de ardei și o roșie

Gustare: Un iaurt degresat

Prânz: Ciuperci la cuptor cu o salată de crudități

Gustare: 1 măr

Cină: O pulpă de pui pe grătar cu salată de catraveți și roșii

Duminică

Mic dejun: O cafea neagră, fără zahăr sau un ceai verde, 1 ardei cu 50 g hummus

Gustare: O salată mică de fructe

Prânz : Pește pe grătar cu salată de crudități

Gustare: 1 ou fiert și 1 castravete

Cină: Salată de crudități cu 2 felii de brânză tofu

Regimul alimentar trebuie completat cu 2 litri de apă zilnic.

Sfatul specialistului

Dr. Adrian Copcea, medic specialist nutriționist-diabetolog

 Centrul Medical Asteco, Cluj-Napoca

Vara este cel mai potrivit sezon pentru a slăbi, atât prin lungimea zilei, cât şi prin condiţiile favorabile pentru mişcare sau prin alegerea alimentelor. Ai la dispoziție o serie largă de fructe şi legume, care sunt avantajoase pentru a slăbi, deoarece conțin vitamine, minerale şi fibre. Consumate proaspete, acestea pot furniza o cantitate mai mare de substanțe nutritive utile în procesul de slăbit, întrucât sunt o sursă de antioxidanți. Întotdeauna am recomandat legumele ca fiind principala clasă de alimente utile pentru slăbit, prin conţinutul mic de calorii şi conţinutul mare de substanţe micronutritive. Pe lângă acestea, prezenţa proteinelor de calitate din carne, brânzeturi, lactate şi ouă este crucială pentru o dietă echilibrată, chiar şi în sezonul estival. Pe perioada verii, un desert potrivit pentru persoanele care sunt la regim sunt îngheţatele, mai alese cele preparate în casă.



Posteaza un comentariu


captcha

Comentarii

Nu există comentarii pentru acest articol. Fii prima care comentează!


RSS Yahoo! Stiri   |   Termeni si conditii  |   Politica de confidentialitate  |   Contact  |   Redactia