Stil de viata

Efectele nocive ale alimentelor procesate


17 octombrie 2014 | Mădălina Hârjoi






Stilul de viață alert, lipsa timpului pentru a găti, plăcerea pentru alimentele industrializate și ieftine, în detrimental măncării sănătoase, sunt motivele pentru care consumăm atât de multe alimente procesate.

Ce sunt alimentele procesate

Acestea cuprind alimentele realizate din produse rafinate care, prin prelucrare, își pierd conținutul de fibre. Deci, totul, de la orezul alb până la făina rafinată, din care se fac biscuiții, fursecurile și prăjiturile sunt alimente procesate. În urma procesului de prelucrare alimentele își pierd substanțele nutritive, vitaminele și mineralele. Nutriționiștii spun că aditivii și substanțele chimice care sunt adăugate în aceste alimente ne vor afecta sănătatea de-a lungul anilor.

Iată ce efecte nocive au alimentele procesate!

Cresc riscul obezității

Alimente prelucrate conțin foarte mult zahăr rafinat, sare, grăsimi saturate și grăsimi trans. Toate acestea favorizează apariția obezității. Din cauza lipsei de fibre din aceste alimente senzația de sațietate nu apare. Prin urmare, ai tendința de a consuma mai multe alimente procesate. În felul acesta te îngrași. Din moment ce o mare parte din populație are un stil de viață sedentar, consumul de alimente procesate îi face pe oameni obezi.


Citește și:

Cele mai periculoase substanțe din alimente

Ține stresul sub control cu aceste alimente!


Favorizează apariția diabetului zaharat

Lipsa fibrelor din produsele alimentare procesate afectează nivelul de zahăr din sânge. Mulți oameni cred că dacă mănâncă o cantitate mică de junk food la un moment dat nu le va face mult rău. Dar, specialiștii contrazic această concepție afirmând că alimentele procesate favorizează apariția diabetului zaharat.

Te îmbolnăvesc de inimă

Grăsimile saturate și grăsimi trans care se găsesc în alimentele procesate contribuie la creșterea trigliceridelor și a colesterolului „rău“ (LDL). De fiecare dată când crește nivelul de zahăr din sânge, poate să apară inflamația cronică. Aceasta determină lipirea colesterolului rău de pereții arterelor, blocând fluxul sangvin de la nivelul inimii și favorizând apariția atacului de cord.

Duc la instalarea constipației

Aportul zilnic recomandat de fibre ar trebui să fie în jur de 25-30 g. Acestea permit deplasarea ușoară a alimentelor digerate prin colon. Fără fibre, digestia este afectată. Poți să suferi de probleme gastro-intestinale, cum sunt constipația, balonarea, aciditatea, indigestia și sindromul de colon iritabil.



Posteaza un comentariu


captcha

Comentarii

Adrian Razvan - 16 octombrie 2014 14:09
Oferta locuri de munca sigure! Tot mai multi oameni sunt multumiti, pentru ca oferim imediat contract legal si dovada platii! Primele plati au fost trimise! Seriozitatea noastra este absoluta! NU e vorba despre MLM sau despre joc piramidal! Lucrati 3 ore pe zi ca operator online si castigati 300 dolari lunar! Pentru detalii, trimiteti textul ”Info” la adresa de email: profir_razvan@yahoo.com

RSS Yahoo! Stiri   |   Termeni si conditii  |   Politica de confidentialitate  |   Contact  |   Redactia