Stil de viata

Mănânci fructe după ce iei cina?


16 martie 2016 | Sânziana Candrea






Știai că cel mai bun moment pentru a mânca fructe este dimineața? Acestea ne oferă energia de care avem nevoie pentru a rezista întreaga zi.

Nu există răspunsuri pro și contra împotriva consumului de fructe seara sau noapte, în general. Unii oameni spun că fructele nu sunt din punct de vedere tehnic un desert, alții cred că mai bine mănânci fructe înainte de a lua cina, și desigur, mulți cred că dacă mănâncă un măr, o pară sau o banană după cină, poate fi considerat desert.

Consumul de fructe înainte de cină

Ai fost, probabil, învățată să consumi mai întâi mâncarea sărată, apoi cea dulce. Dar unii oameni cred că, pentru a evita problemele legate de digestie, este mai bine să consumi fructele înainte de cină.

De ce? Pentru că te face să te simți sătulă. Acest lucru este benefic pentru persoanele care țin regim alimentar și nu vor să crească numărul kilogramelor. În plus, unii oameni mănâncă mult la cină, și asta nu este bine pentru sănătate.

Dacă alegi să consumi fructele după cină, pe de o parte adaugi caloriile pe care le are fructul, care nu te vor ajuta să păstrezi același număr de kilograme, dar nici să slăbești. Din punct de vedere nutrițional, consumul de fructe după cină nu te va ajuta să slăbești așa cum se întâmplă atunci când le mănânci în timpul zilei.

Acest lucru se datorează faptului că fructele ajută la stimularea metabolismului, dar doar atunci când este activ. Dacă stai în pat, metabolismul va lucra mai încet. Fructele sunt cele care ne asigură calciu, fosfor, fier, antioxidanți, zahăr, grăsimi în cantități mici, hidrați de carbon și vitamine.

De cele mai multe ori, oamenii care vor să consume fructele ca desert, trebuie să mănânce doar o singură bucată. Cele mai multe dintre substanțele nutritive pe care le au, se pierd în timpul digestiei datorită fermentației conținutului de zahăr. Acestea conțin o substanță cunoscută sub numele de fructoză pe care organismul o transformă în glucoză și energie. Asta dacă metabolismul este activ, dacă nu fructoza se transformă în grăsime.

Iată când este bine să mâncăm fructele:

Răspunsul este dimineața. Atunci când sunt consumate la micul dejun este o modalitate foarte bună de a începe ziua cu o doză sănătoasă de energie naturală. Metabolismul este activ până la prânz, deoarece este momentul în care suntem cei mai activi.
Dacă la micul dejun consumi un măr, o pară, o căpșună, împreună cu alte alimente sănătoase, vei arde mai multe calorii decât dacă ai fi băut doar o ceașcă de cafea.

Fructele au un conținut scăzut de grăsimi, așa că nu este o ideea bună de a te limita doar la fructe dimineața. Corpul are nevoie de carbohidrați, și mai ales de fibre. În plus, pe lângă consumul de fructe dimineața, pot fi luate și ca gustare după prânz. Sunt perfecte pentru atunci când nu mai ai energie.

Fructele sunt o componentă esențială a dietei, atâta timp cât le consumi corect. Totul depinde de tipul de corp și care este cantitatea de mâncare consumată pe zi. Dacă vrei să mănânci niște struguri după cină, e în regulă, dar evită bananele.

Consumul de fructe se bazează pe niște principii centrale:

- Mănâncă fructe înainte de cină;

- Mănâncă fructe la micul dejun;

- Mănâncă fructe după-amiaza;

- Putem adăuga și consumul de fructe ca gustare între mese.

Acesta este modul în care ne putem bucura cel mai bine de substanțele nutritive pe care le au fructele, și astfel vom evita următoarele probleme:

- Indigestia

- Un stomac greu

- Creșterea în greutate

- Aciditatea

- Dureri de stomac

- Lipsa de substanțe nutritive

Un ultim sfat: nu se amestecă diferite tipuri de fructe, cum sunt cele care cu cele dulci. Încearcă să rămâi la un singur fel de fruct. Întotdeauna consumă fructe proaspete.

Credit foto: www.steptohealth.com



Posteaza un comentariu


captcha

Comentarii

Nu există comentarii pentru acest articol. Fii prima care comentează!


RSS Yahoo! Stiri   |   Termeni si conditii  |   Politica de confidentialitate  |   Contact  |   Redactia