Diete

Poftele îți arată ce vitamine îți lipsesc

10 iulie 2014 | E.B.






Dacă te apucă, din senin, pofta de covrigei sărați sau de pufuleți cu ciocolată, e semn că organismul îți „cere“ anumite vitamine și minerale.

Ceva dulce

Specialiștii în nutriție spun că pofta de dulce indică o lipsă de crom, de carbon și de fosfor. Nu e nevoie însă să te ghiftuiești cu bomboane și cu prăjituri pline de cremă. Încearcă să-ți astâmperi pofta ci struguri, brânză, fasole boabe, ficat de vițel – pentru a compensa lipsa de crom, cu fructe proaspete – pentru carbon, cu ficat, pește, ouă, nuci, fulgi de cereale – pentru lipsa de fosfor.

Ceva sărat

Dacă pofteși la mâncăruri sărate, s-ar putea ca organismul să aibă un deficit de cloruri. Le mai poți găsi în pește.

Ceva rece

Pofta de rece/înghețat arată o lipsă de mangan și de fier, pe care le mai poți procura din arahide, ananas, carne de pasăre, fructe de mare, verdeață.

Grăsimi, prăjeli

Indică o lipsă de calciu, care poate fi compensată alimentându-te cu ceapă, broccoli,  brânză.

Pâine

E semn că organismul are un deficit de azot. Îl poți lua și din mâncăruri cu carne, din pește sau din nuci, din fasole bătută.

Ciocolată

Când pofteși la ciocolată, înseamnă că ai o lipsă de magneziu. Sursă bună de magneziu sunt și fructele oleaginoase – nuci, fistic, arahide -, semințele de floarea soarelui, leguminoase de tip mazăre sau fasole, fructele.


Citește și:

Obține o siluetă trăznet cu doar 3 exerciții

Alimente care alungă depresia




Posteaza un comentariu


captcha

Comentarii

Nu există comentarii pentru acest articol. Fii prima care comentează!


RSS Yahoo! Stiri   |   Termeni si conditii  |   Politica de confidentialitate  |   Contact  |   Redactia