Stil de viata

Semne că mănânci prea multă sare


26 ianuarie 2016 | Mădălina Hârjoi






Consumul excesiv de sare poate duce, pe termen lung, la probleme grave de sănătate. De aceea, este bine să ții cont de câtă sare consumi.

Sarea de masă conține 40% sodiu și 60% clorură, ceea ce înseamnă că fiecare linguriță de sare oferă aproximativ 2.000 de miligrame de sodiu. Medicii recomandă consumul a 2.300 de miligrame de sodiu pe zi (aproximativ o linguriță de sare). Din fericire, există câteva semne care te avertizează că ai depășit doza recomandată de medic.

Sete excesivă

Sodiul este vinovat de nevoia excesivă de a bea apă. Pe măsură ce crește aportul de sare, creierul este avertizat că organismul are nevoie de apă, motiv pentru care apare nevoia de a consuma cât mai multă apă.

Balonare

Senzația de balonare care apare după consumarea în exces a sodiului este rezultatul retenției de lichide, ceea ce face să te simți inconfortabil. În plus, crește volumul de sânge, obligând inima să lucreze mai greu.

Edem

Consumul excesiv de sare este unul dintre primele 10 motive pentru umflarea gleznelor și a picioarelor.

Când consumi multă sare, crește nivelul de sodiu, corpul fiind nevoit să rețină apă în țesuturi, situație care duce la umflare. Această umflare, denumită edem, afectează diferite părți ale corpului, dar de multe ori apare pe față, mâini, picioare, glezne și picioare.

Pofte

Când ți-e poftă de alimente sărate este posibil ca acesta să fie un semn care te avertizează că ai consumat prea multă sare.

Hipertensiune arterială

Sarea în exces obligă organismul să rețină apă. Această apă stocată în plus crește tensiunea arterială și pune presiune pe rinichi, artere, inimă și creier. Presiunea arterială suplimentară cauzată de consumul de sare pune efort suplimentar pe partea interioară a arterelor. Pentru a face față acesti situații, mușchii din pereții arterelor devin mai puternice și mai groase.

Sfaturi pentru reducerea consumului de sare

  • Evită alimentele procesate. Potrivit Asociației Americane a Inimii, aproximativ 75% din sodiul pe care îl consumăm nu provine de la sarea pe care o punem în mâncare, ci mai degrabă din alimentele procesate.
  • Folosește condimente pentru a da gust mâncării. Sarea nu este singura opțiune.  Poți da gust mâncării punând suc proaspăt stors de lămâie.


Posteaza un comentariu


captcha

Comentarii

Nu există comentarii pentru acest articol. Fii prima care comentează!


RSS Yahoo! Stiri   |   Termeni si conditii  |   Politica de confidentialitate  |   Contact  |   Redactia