Diete

Știi ce schimbări aduce noul regim Dukan?


07 mai 2014 | E.B.






Controversata dietă Dukan, care-ți promite 10 kg în minus în timp record, a fost recent revăzută și îmbunătățită de autorul ei. Care sunt atuurile noii versiuni? Află mai jos!

Vechiul regim Dukan a fost intens criticat pentru că ar dăuna sănătății. Fiind un regim mono-alimentar, bazat în special pe aport de proteine, se crede că poate duce la carențe de vitamine și minerale, fibre (de unde riscul mare de constipație), precum și la risc de oboseală cronică, iritabilitate, lipsă de energie (din cauza lipsei totale a glucidelor de pe lista alimentelor admise).

Totuși, multe femei țin acest regim fiindcă dă rezultate spectaculoase.

În ce constă noul regim

În noua variantă a regimului, accentul este pus pe proteine vegetale, și se permite folosirea îndulcitorului de tip aspartam sau Stevia. Autorul curei spune că acest regim este valabil inclusiv pentru vegetarieni.

În ceea ce privește carența de vitamine care i se reproșează dietei, Dr. Dukan susține că de fapt e vorba de un deficit temproar de subtanțe nutritive, cauzat de reducerea firească a porțiilor de alimente care pot fi consumate. Autorul recomandă inclusiv suplimente cu vitamine în perioada de „atac“ a curei, adică în prima săptămână. După ce a fost atinsă greutatea dorită, persoanele pot consuma zilnic cele 5 fructe și legume necesare unui stil de viață sănătos.

Ce se mai schimbă în noul regim

Nu se mai recomandă alternanța „o zi proteine“ – „o zi proteine și legume“. Fiecare zi are un program propriu, ideea fiind de a lărgi treptat gama alimentelor autorizate.

De luni până joi se pierde intens în greutate (cel puțin 1 kilogram), vineri e ziua pentru stabilizare, iar sfârșitul de săptămână nu e așa de strict, din punct de vedere al alimentelor interzise.

Cum era regimul inițial

Vechiul regim propunea 4 etape distincte:

  • Etapa de atac, care dura între 5 și 10 zile, în timpul căreia persoana nu consuma decât proteine animale (carne slabă, pui, pește, fructe de mare, jambon slab, ouă, lactate degresate), fără limită de cantitate.
  • Etapa de alternanță a proteilor animale cu cele vegetale, când se puteau consuma toate proteinele din faza anterioară, plus legume crude sau gătite, fără restricții.
  • Etapa de consolidare: când persoana care a atins greutatea dorită putea introduce în alimentație mici porții de feculenți (fasole, linte), brânză, pâine integrală, fructe. O zi pe săptămână rămânea totuși dedicată proteinelor.
  • Etapa de stabilizare: consta dintr-o zi de proteine pe săptămână, în rest fiind permise feluri de mâncare gătite.


Posteaza un comentariu


captcha

Comentarii

Nu există comentarii pentru acest articol. Fii prima care comentează!


RSS Yahoo! Stiri   |   Termeni si conditii  |   Politica de confidentialitate  |   Contact  |   Redactia