Diete

Surse inedite de potasiu pentru scăderea tensiunii


21 martie 2016 | Daniela Purcaru






Alimentele bogate în potasiu sunt recomandate tuturor celor care au probleme cu inima, fie că au fost diagnosticați deja cu o afecțiune cardiovasculară, fie că vor să prevină un atac de cord sau hipertensiunea.

Potrivit Organizației Mondiale a Sănătății, avem nevoie de 3,5 g de potasiu pe zi pentru a menține echilibrul de fluide și electroliți din organism, pentru normalizarea tensiunii arteriale. Din cauza lipsei lui te poți confrunta cu iritabilitate, oboseală, boli de inimă.

Este adevărat că bananele oferă un aport crescut de potasiu, de 400 mg, dar nu sunt singurele alimente cunoscute ca surse bune de procurare a acestui mineral.

Cartofii dulci

Spre deosebire de cartofii pe care-i folosești  în mod obișnuit, cei dulci sunt benefici și diabeticilor, ajutând la reglarea nivelului de glucoză din sânge. Pe lângă acest atu, află că un cartof dulce copt în coajă îți aduce 542 mg de potasiu.

Fasolea boabe

Indiferent de modul în care o prepari, fie că o pui în supe, fie în salate ori mâncăruri, fasolea boabe este un ingredient care îți conferă aproximativ 500 mg de potasiu la sputa de grame.

Avocadoul

Dacă te numeri printre cei cărora le place acest fruct poți fi sigură că îți vei acoperi cu ușurință necesarul zilnic de potasiu. 100 de grame de potasiu îți aduce aproximativ 480 mg de potasiu, precum și fibre, alături de grăsimi „bune”, polisaturate și monosaturate.

Somonul

Cunoscut ca sursă bună de Omega-3, somonul îți asigură și o parte importantă a necesarului zilnic de potasiu și de proteine. 100 de grame de somon îți oferă 628 mg de potasiu, 2,58 g de acizi grași Omega-3, 25 g de proteine. Cea mai bună variantă de a-l consuma este să-l presari cu ierburi și să-l pui la cuptor sau pe grătar. Alătură-i o garnitură de orez sau o salată de legume pentru a avea parte de o masă cu adevărat plină de vitamine și minerale.

Spanacul

Și spanacul conține mai mult potasiu decât banana, mai precis 49 mg la suta de grame. Pe lângă potasiu, îți mai procuri din spanac și fibre, fier, vitamine (A. C, B9, K). Dacă vrei să-l adaugi în mâncăruri, opărește-l numai două minute în puțină apă clocotită, pentru a nu-și pierde valoarea nutritivă și pentru a evita creșterea concentrației lor de oxalați, substanțe toxice mai ales pentru copii.



Posteaza un comentariu


captcha

Comentarii

Nu există comentarii pentru acest articol. Fii prima care comentează!


RSS Yahoo! Stiri   |   Termeni si conditii  |   Politica de confidentialitate  |   Contact  |   Redactia