1.    Găseşte cauza kilogramelor în exces

Cauzele pot fi multiple: schimbarea stilului de viaţă, alimentaţia hipercalorică, sedentarismul, tulburările hormonale. Odată ce ai identificat motivul, îţi va fi mai uşor să găseşti calea pentru a atinge greutatea dorită.

2.    Fii obiectivă

Nu-ţi propune să slăbeşti rapid într-un timp foarte scurt. Fiecare organism este diferit, iar pierderea în greutate poate fi mai lentă sau mai intensă în funcţie de metabolism, de ereditate, de eventualele dezechilibre hormonale .

3.    Alege momentul potrivit

Asigură-te că în săptămânile în care ţii cură nu vor interveni evenimente care să te distragă de la ţelul tău: vacanţe, petreceri, deplasări de lungă durată etc.

4.    Fii motivată

Dacă ai ales să faci acest pas, fă-o pentru tine, pentru sănătatea ta şi forma fizică pe care ţi-o doreşti. Înainte de toate, cântăreşte-te şi vezi dacă este chiar necesar să slăbeşti, calculând Indicele de Masă Corporală.  Acesta se calculează împărţind greutatea (măsurată în kilograme) la pătratul înălţimii tale (înălţimea fiind măsurată în metri). Un IMC între 18,5 si 24,9 indică o greutate normală.

5.    Alege dieta potrivită

Disociată, hipocalorică, proteică… fiecare are avantaje şi dezavantaje. Important este să alegi cura de slăbit care să îţi asigure o alimentaţie echilibrată şi care să corespundă stilului de viaţă şi nevoilor tale.

6.    Fii consecventă

Odată ce ţi-ai ales un regim, urmează-l cu stricteţe. Pentru a-ţi ridica moralul, poţi gusta un mic dulce sau un alt aliment interzis la sfârşit de săptămână  - dar atenţie la porţii!

7.    Hidratează-te

Adesea, suntem tentaţi să mâncăm mai mult doar pentru că ne e sete. Bea cel puţin 2 litri de apă plată sau ceaiuri din plante în fiecare zi.

8.    Schimbă-ţi obiceiurile pe termen lung

Odată ce ţi-ai atins obiectivul, încearcă să nu mai revii la obiceiurile greşite din trecut. Nu mai sări peste mese, nu-ţi mai umple farfuria cu vârf  şi nu mai mânca îngheţată la miezul nopţii. 

9.    Documentează-te serios

Cu cât vei afla mai multe informaţii despre o nutriţie echilibrată, cu atât mai bine vei şti să-ţi controlezi greutatea. Nu te axa doar pe o singură sursă!

10.    Fă mişcare

Încearcă să faci mişcare ori de câte ori ai posibilitatea: urcă pe scări, mergi pe jos, dansează. Nu lăsa să treacă ziua fără să faci şi câteva genuflexiuni, exerciţii simple pe care le ştii din copilărie şi care pun în miscare grupele mari de muşchi.

Bonus: detoxificare 

Plante care curăţă organismul
•    Administrat înainte de masă, ceaiul de cicoare îţi scade pofta de mâncare şi, totodată, te ajută să reduci porţiile de hrană. Contribuie la buna funcţionare a ficatului, a sistemului imunitar şi a sistemului digestiv. Cicoarea are un rol depurativ, eliminând toxinele din organism.
•    Dacă ai celulită, foloseşte ceai din cozi de cireşe, care stimulează rinichii să elimine excesul de apă din organism şi reduce inflamaţiile.
•    Consumă la micul dejun tărâţe de psyllium şi seminţe de in măcinate, amestecate într-un pahar cu apă. Chiar dacă nu arată apetisant, amestecul are rol de detoxificare şi te ajută să pierzi în greutate.
•    Merele foarte mici şi acre, cunoscute şi sub denumirea de mere pădureţe, contribuie la scăderea colesterolului din sânge cu 10-12% şi, în egală măsură, la detoxificarea organismului.