1. Deserturi pentru dietă - Îngheţata cu căpşuni alină pofta de dulce

Din când în când,te poţi delecta cu una-două cupe cu îngheţată preparată în casă. Nu doar că-ţi va stăpâni nevoia de a da iama la standul cu dulciuri,dar îţi va încânta papilele gustative şi te va răcori pe caniculă. Asigură-te că ai la îndemână 100 ml de frişcă vegetală,un gălbenuş,50 de grame de căpşuni proaspete şi o lingură cu zahăr brun. Ţine amestecul la congelator timp de câteva ore.

Două cupe de îngheţată conţin 210 calorii.

Meniul zilei de LUNI

Mic dejun (200-250 de calorii):50 g de pâine integrală,un cubuleţ de brânză degresată şi o cană cu lapte degresat.

Deserturi pentru dietă - Gustare (210 calorii):îngheţată cu căpşuni

Prânz (300 de calorii):150 g de orez integral,garnisit cu broccoli fiert şi asezonat cu puţin ulei de măsline sau sos de soia.

Cină (200-250 de calorii):o salată proaspătă preparată din roşii,castraveţi,ţelină,morcovi,sfeclă,etc.

2. Orezul cu lapte are puţine calorii

Pe lângă faptul că este delicios,orezul cu lapte este şi sănătos şi îţi oferă o senzaţie de saţietate care ţine timp îndelungat. Pentru preparare,ai nevoie de 40 de grame de orez,de 150 ml de lapte degresat,o linguriţă cu miere şi puţină scorţişoară. Amestecul se fierbe la foc mic circa 40 de minute.

O porţie conţine 175 de calorii.

Meniul zilei de MARŢI

Mic dejun (200-250 de calorii):fulgi de ovăz cu lapte şi cu câteva bucăţele de fructe proaspete.

Deserturi pentru dietă - Gustare (175 de calorii):o porţie de orez cu lapte

Prânz (300 de calorii):150 grame de paste integrale cu puţin sos de roşii,preparate la foc mic şi cu foarte puţin ulei. Se pot adăuga şi 10 grame de brânză rasă pentru gust.

Cină (200-250 de calorii):o porţie de piure de legume cu frunze verzi.

Deserturi pentru dietă - 3. Salata de fructe stimulează metabolismul

E răcoritoare,se prepară cu uşurinţă şi are puţine calorii. Cu alte cuvinte,salata de fructe este un desert ideal pentru zilele în care ai poftă de ceva bun. Optează pentru fructe precum ananas,mere,pomelo şi caise,deoarece acestea intensifică arderile de toxine şi îmbunătăţesc tranzitul intestinal. Poţi completa salata cu câteva cubuleţe de banană,kiwi şi pepene galben,trei-patru nuci şi puţină frişcă vegetală.

O porţie medie conţine în jur de 250 de calorii.

Meniul zilei de MIERCURI

Mic dejun (200-250 de calorii):un ou fiert bine,o roşie de dimensiuni medii şi un pahar cu ceai verde.

Deserturi pentru dietă - Gustare (250 de calorii):salată de fructe

Prânz (300 de calorii):legume la cuptor (doi cartofi de mărime potrivită,un ardei,un dovlecel şi o ceapă tăiate cubuleţe,asezonate cu o jumătate de lingură cu ulei şi condimente,după preferinţe).

Cină (200-250 de calorii):supă de legume,la care se adaugă o lingură cu paste integrale.

4. Mărul copt te ajută la digestie

Dacă nu mai ai poftă de mere verzi,atunci poţi să încerci o varianţă mult mai delicioasă. Ai nevoie de patru-cinci mere,care se scobesc,apoi se aşază pe tava pe care ulterior ai pus o foaie de copt. Merele se umplu cu miere şi cu scorţişoară,după care se ţin la cuptor până devin moi.

Un măr copt de dimensiune medie îţi va furniza în jur de 200 de calorii.

Meniul zilei de JOI

Mic dejun (200-250 de calorii):40 de grame de brânză degresată cu 50 de grame de pâine prăjită şi un pahar cu suc de portocale preparat în casă.

Deserturi pentru dietă - Gustare (200 de calorii):un măr copt cu miere şi cu scorţişoară

Prânz (300 de calorii):150 de grame de peşte la grătar cu legume gratinate (vinete,roşii,dovlecei,ardei gras,etc.).

Cină (200-250 de calorii):o porţie de mazăre gătită dietetic şi o cană medie cu suc de sfeclă.

Deserturi pentru dietă5. Budinca de ciocolată te încarcă cu energie

Un desert uşor de preparat care oferă organismului multe vitamine şi minerale,budinca de ciocolată te ajută să te menţii în formă chiar şi când eşti la regim. Amestecă într-un blender  un kiwi,o banană,un sfert de măr,puţină apă,pudră de cacao (două-trei linguriţe) şi scorţişoară (după preferinţe).

100 de grame din acest desert conţine 136 de calorii.

Meniul zilei de VINERI

Mic dejun (200-250 de calorii):100 de grame de iaurt degresat cu o lingură de cereale (fulgi de ovăz,grâu,orz sau secară).

Deserturi pentru dietă - Gustare (136 de calorii):budincă de ciocolată

Prânz (300 de calorii):o omletă cu spanac fiert.

Cină (200-250 de calorii):ciorbă (o porţie) preparată dintr-un sfert de piept de pui,un cartof mic,o ceapă,un praz şi un morcov.

 

3 trucuri ca să rezişti în faţa tentaţiilor

-Din când în când,nu te abţine de la a consuma ceva dulce,în cantităţi mici,pentru că exact atunci când îţi impui asta,ajungi să consumi deserturi bogate în calorii.

-Când simţi nevoia să consumi dulciuri,înlocuieşte o parte din preparatul respectiv cu un aliment sănătos. Spre exemplu,dacă ai poftă de ciocolată,mănâncă mai degrabă o banană în puţin sos de ciocolată sau dacă îţi e gândul la napolitane,consumă doar câteva,apoi optează pentru un pumn de nuci.

-Ori de câte ori simţi nevoia să mănânci dulciuri,optează pentru două-trei caise,un măr sau o banană. Atenţie! Este de preferat să alegi bananele mai verzi,deoarece zahărul din compoziţia lor se eliberează mai lent în sânge. Astfel,nu vei mai simţi atât de repede nevoia de a consuma ceva dulce. 

 

Deserturi pentru dietă - Sfatul specialistului

Dr. Andrei Laslău,doctor la Spitalul Clinic de Urgenţă „Sf. Ioan“ Bucureşti, www.andreilaslau.ro

Orice persoană care vrea să slăbească trebuie să se educe atunci când vine vorba de alimentele pe care le consumă,altfel orice cură este sortită eşecului. Cea mai bună metodă de a monitoriza corect evoluţia pe parcursul unei diete este de a întocmi un jurnal alimentar în care să se noteze alimentele şi cantităţile în care au fost consumate etc. Ca şi reguli generale,este necesar să se excludă consumul de sucuri carbogazoase,de iaurturi cu fructe,întrucât au mai mult zahăr decât o îngheţată,şi să se mănânce carbohidraţi (cartofi,orez,etc.) doar în cazul în care dieta este susţinută de efort fizic (efectuat în mod costant). De asemenea,este de preferat să se limiteze consumul de cereale şi să nu se consume fructe dulci sau uscate în exces. Cel mai sigur îndulcitor pentru zahăr este cel pe bază de Stevia.