1. De unde provine cuvântul colesterol

Am auzit de foarte multe ori cuvântul ”colesterol”,dar,de fapt,nu ştim de unde provine. Iată ce trebuie să ştii:

-Colesterolul este o grăsime contra-productivă,şi este indispensabilă pentru formarea celulelor corpului. În primul rând,este important să se ştie că colesterolul nu este rău decât atunci când este în exces.

-Atunci când colesterol este în exces în organism,se depozitează pe peretele arterelor şi,ca urmare,devine periculos pentru sănătate.

-Colesterolul este creat în ficatdar este luat şi din alimente,ceea ce înseamnă că trebuie ţinut un control asupra aportului de alimente mâncate atunci când nivelul de colesterol este deja mare.

Citeşte şi:Bea zilnic acest suc pentru a reduce nivelul colesterolului

2. Colesterol ”bun” şi colesterol ”rău”

Am auzit mai multe despre colesterul rău decât despre cel bun. Cheia constă în menţinerea unui echilibru între cele două şi mai ales să nu fie depăşită doza de 200 mg. Dar iată ce diferenţiază aceste două tipuri de colesterol:

-Colesterolul bun este responsabil de colesterolul depozitat pe artere,şi care trebuie eliminat. Nu există niciun risc atâta timp cât colesterolul rău nu depăşeşte 200 mg/dl.

-Colesterolulrău,pe de altă parte,are sarcina de-a transporta colesterolul de la ficat la alte organe. Dar atunci când se acumulează,există o problemă,pentru că nu-şi mai poate îndeplini funcţia.

3. Colesterolul şi partea sa genetică

Antecedentele familiale de hipercolesterolemie sunt o realitate care nu poate fi ignorată. Este vorba despre o boală care trece de la părinţi la copii şi poate provoca atacuri de cord la o vârstă foarte fragedă.

Citeşte şi:Remediul perfect pentru diabetici-Iată cum să-l prepari!

4. Sterolii din plante şi colesterolul

Unii oameni cred că dacă mănâncă alimente care conţin steroli,care sunt grăsimi vegetale ce se găsesc în toate alimentele bazate pe plante,vor remedia problema colesterolului mărit. Dar,pentru a obţine un echilibru între cele două tipuri de colesterol,trebuie consumate mai mult de 1,5 si 2,4 grame de steroli de plante în fiecare zi.

5. Uneori,mâncarea sănătoasă nu este suficientă

Creşterea aportului de fructe şi legume proaspete nu va fi suficientă dacă nu este redusă cantitatea de zahăr şi grăsimi saturate,mai ales dacă te confrunţi şi cu obezitatea. O alimentaţie sănătoasă trebuie însoţită de activităţi fizice,precum şi schimbarea unor obiceiuri nesănătoase.

Credit foto:steptohealth.com