"Majoritatea dintre noi am urmat toată viaţa reguli alimentare care mai de care mai radicale, doar pentru a scăpa de câteva kilograme." declară doctorul Nancy Snyderman,redactor şef al departamentului medical an NBCşi autor al cărţii"Mituri dietetice care ne îngraşă". În această carte,ea ne explică ce am făcut greşit de-a lungul timpului şi care sunt ideile de care trebuie să scăpăm pentru silueta şi sănătatea noastră. Câteva dintre acestea,vă prezentăm şi noi mai jos.

Cu cât faci mai mult sport,cu atât mai bine.Ştim cu toţii că sportul este unul din cele mai baune lucruri pe care le putem face pentru silueta şi sănătatea noastră. Dar trebuie să ne ferim de exces pentru a nu avea un efect opus. Antrenamentele zilnice ne pot slăbi sistemul imunitardacă le facem de capul nostru şi,mai ales,dacă forţăm mulsculatura. Alege cel puţin două zile dintr-o săptămână în care să nu mergi la sală. Iar în zilele când te duci,nu alerga până la extenuare,lucrează câte o grupă de muşchi la fiecare şedinţă.

Legumele proaspete sunt mai sănătoase ca cele congelate.Alimentele congelate şi cele proaspete conţin cantităţi egale de substanţe hrănitoare. Mai ales pentru că în ultima vreme,aceste legume sunt îngheţate dinainte să fie culese,fapt ce le ajută să-şi păstrze substanţele hrănitoare.

În sezonul rece te îngraşi.Odată cu scăderea temperaturilor,este logic ca organismul nostru să stocheze mai multă grăsime pentru a se menţine cald. Doar că nu ne întâmplă chiar aşa. În realitate,metabolismul nostru se accelerează pentru a ne ţine de cald în timpul iernii. Aşa că,dacă te îngraşi iarna,este din cauza schimbării de dietă ori de obiceiuri,mănânci mai gras,faci mai puţin sport,etc. Pentru a te asigura că nu iei în greutate,fii atentă la schimbările care au loc în dieta ta şi fă tot posibilul să nu renunţi la activităţile fizice.

Creşterea în greutate este inevitabilă odată cu avasarea în vârstă.Mitul acesta a pornit de la observaţiile unui număr mare de femei care au simţit o acumulare de grăsime pe burtă odată cu acumularea de ani şi au ajuns la concluzia că este un pas evolutiv ce nu poate fi evitat. Ei bine,se înşeală! Acea grăsime nu se adaugă masei corporale,este mai degrabă o relocare a acesteia din cauza schimbărilor hormonale,a naşterilor,ori a slăbirii oaselor. O metodă pentru a evita aceată acumulare este ridicarea de greutăţi mici. Efort mic,dar constant,pentru a ţine burtica departe.

Pentru a-ţi îmbunătăţi sănătatea,trebuie să dai jos multe kilograme.Este o idee greşită să crezi că organismul tău va începe să se simtă mai bine abia după multe kilograme în minus. El simte orice schimbare în plus ori îîn minus,indiferent cât de mică. În plus,pentru fiecare kilogram în plus pierdut,nivelul colesterolului scade în medie cu trei puncte. Aşadar,chiar dacă ai mult de slăbit,ia-o încet,kilogram cu kilogram,nu te grăbi să devii mai sănătoasă,pentru a nu pune în pericol tocmai lucrul pe care încerci să îl obţii.