Urmează sfaturile de mai jos:

1.    Mănâncă mai întâi preparatele cu puţine calorii

Înainte de a te arunca asupra platoului cu preparate din porc şi răcituri,mănâncă o farfurie mare de salată sau de ciuperci la cuptor. În felul acesta,îţi vei potoli apetitulşi vei fi în stare să consumi porţii rezonabile de mâncăruri gustoase,dar grase.

 

2.    Mănâncă numai ce vrei cu adevărat

Nu te ghiftui cu toate bunătăţile aflate pe masă,doar pentru că „o dată-i sărbătoare”. Mănâncă porţii rezonabile numai din preparatele care-ţi fac cu adevărat poftă şi pe care nu le găteşti în fiecare zi.

 

3.    Alternează băutura cu apă minerală

Băuturile sunt o sursă bogată de calorii. Totuşi,de sărbători merită încercat un vin bun sau un cocteil festiv. Bea cantităţi mici,şi alternează paharele cu băutură cu pahare mari de apă minerală. În felul acesta,vei limita cantitatea de alcool consumată şi vei reduce la jumătate aportul energetic din alcool.

 

4.    Acompaniază zahărul cu proteine

Dacă nu poţi rezista deserturilor dar vrei să eviţi să-ţi crească concentraţia de zahăr din sânge,acompaniază deserturile cu proteine. Acestea încetinesc capacitatea organismului de a absorbi zahărul. Spre exemplu,acompaniază o felie de plăcintă sau de tartă cu iaurt,în loc de frişcă sau smântână.

 

5.    Savurează-ţi mâncarea

În loc să înfuleci,mestecă lent,savurând aromele din cerul gurii. În felul acesta,senzaţia de saţietate va fi deplină şi va fi atinsă mai repede.