Mănâncă o gustare la fiecare 2-3 ore

 

Pentru a potoli pofta de dulce,ia o gustare sănătoasă la fiecare 2-3 ore,pentru a echilibra nivelul glicemiei. Gustările trebuie să fie bogate în proteine,grăsimi sănătoase şi fibre. Poţi mânca o mână de migdale crude,tulpini de ţelină cu iaurt integral.

 

 

Evită sucurile din comerţ

 

Deşi par inofensive,sucurile din comerţ sunt extrem de bogate în zahăr. Dacă ţi-e poftă de un suc dulce,optează pentru sucuri naturale proaspete,care nu conţin zahăr adăugat.

 

 

Dă la o parte mâncărurile preambalate

 

Majoritatea mâncărurilor preambalate,precum şi sosurile din comerţ conţin cantităţi mari de zahăr ascuns. Acesta creşte rapid glicemia,dar duce apoi la căderi spectaculoase. Pofta de dulce apare ca urmare a acestei scăderi bruşte a glicemiei – dar a mânca iarăşi dulce pentru a restabili nivelul zahărului în sânge este o greşeală. Vei alimenta un cerc vicios care duce la creştere în greutate,dispoziţie schimbătoare,lipsă de energie şi oboseală permanentă. Cel mai bine e să consumi fructe bogate în zaharuri complexe,care se dau senzaţie de saţietate pe termen lung.

 

 

Verifică dacă nu ai deficit de crom

 

Un apetit exagerat pentru dulciuri poate indica un deficit de crom. Surse naturale de crom sunt legumele cu frunze verzi,cartofii şi cerealele integrale,pâinea integrală. Pentru a combate deficitul,ai nevoie de 120 micrograme de crom zilnic,din surse naturale.

 

 

Ia suplimente cu şofran

 

O cerctare publicată într-o revistă medicală elveţiană arată că şofranul conţine doi compuşi care au capacitatea de a reseta metabolismul. În felul aceasta,reduc nevoia de dulce. Crocetina,unul din cei doi compuşi,are capacitatea de a diminua rezistenţa la insulină,cauzată de anumite medicamente. Şofranul este considerat şi un remediu antiobezitate.