1. Dormi mai mult

Potrivit unui studiu, riscul de stres creşte cu 14% pentru fiecare oră de somn pierdutăpe noapte. Şi ce are asta de-a face cu acnee?,te vei întreba. Ei bine,află că stresul creşte producţia de glucocorticoizi,care poate duce la anomalii în structura şi funcţia pielii. Asta înseamnă că apariţia acneei poate fi favorizată.

2. Analizează-ţi dieta

Unele alimente stimulează creşterea rapidă a nivelului de zahăr,mărind insulina din sânge. Acest lucru poate declanşa modificări în corpul tău. Deci,schimbă-ţi dieta. Un studiu publicat în Jurnalul American de Nutriţie sugerează că este posibil să ai mai puţine erupţii pe piele dacă introduci în alimentaţie mai multe cereale integrale,fasole şi alte legume şi reduci din cantitatea de paste,orez alb,pâine albă şi zahăr.

3. Practică un sport

Exerciţiile fizice te scapă de stres-cauza principală a apariţiei acneei. Dar ţine cont de faptul că sudoare poate duce,de asemenea,la erupţii şi iritări ale pielii. Deci,este important să te speli imediat după antrenament.

4. Hidratează-te

Creşterea cantităţii de apă băută este o modalitate foarte bună de a alunga toxinele interne şi de a hidrata pielea de la interior spre exterior. Deşi nu există nicio cercetare concretă care să arate că toxinele duc la erupţii,cercetătorii de la Universitatea din Missouri,Columbia,au constatat că bând aproximativ 2 ceşti de apă în plus,sporeşti fluxul sanguin,înfrumuseţând pielea.

5. Împrieteneşte-te cu protecţia solară

Ai putea ezita să aplici protecţie solară pe faţă,deoarece după o zi la soare tenul tău este tot mai măsliniu şi arată foarte bine. Dar arsurile solare pot duce la apariţia coşurilor sau pot provoca apariţia petelor pe ten. În plus,statul la soare fără protecţie solară poate creşte riscul de cancer de piele.

6. Consumă acizi graşi Omega-3

S-a dovedit că Omega-3 ţine sub control producţia de leukotriene B4,o moleculă care poate produce sebumşi provocă acnee. Omega-3 pot fi găsite în alimente,cum ar fi nuci,avocado, ulei de seminţe de in şi somon.