Carne

Dacă suferi de reflux gastroesofagian, trecerea la o dietă vegetariană te poate ajuta să uiţi de boală o perioadă mai lungă. Conţinutul ridicat de grăsimi din carne, cum este carnea de porc, de miel sau de vită, declanşează producţia de acid şi durează mai mult să treacă prin stomac în timpul procesului de digestie. Dacă nu poţi renunţa definitiv la carne, rezumă-te numai la o porţie pe săptămână. Contează foarte mult şi cum este preparată.

Alimente prăjite

La fel ca şi carnea, mâncărurile prăjite, inclusiv cartofii, sporesc riscul de reflux gastroesofagian datorită conţinutului ridicat de grăsimi. Chiar dacă prăjeşti peşte sau carne cu ulei de măsline, nu scade probabilitatea arsurilor la stomac. Prepararea lor prin fierberea sau la cuptor sunt opţiuni mai bune.

Cafea

Ei bine, este dificil să recunoşti şi să accepţi, dar cafeaua este duşmanul tău dacă te confrunţi des cu arsuri gastrice sau suferi de reflux gastroesofagian. Cafeaua şi alte băuturi care conţin cofeină sunt factorii principali care declanşează producţia mult prea mare de acid în stomac. Recomandat este să treci pe ceaiuri naturale.

Produse lactate cu conţinut ridicat de grăsimi

Îngheţata, iaurtul, untul, laptele, brânza şi orice alt tip de produs lactat cu conţinut ridicat de grăsimi se numără printre principalii indicatori ai arsurilor la stomac. Produsele lactate cu conţinut scăzut de grăsimi s-ar putea să pară ca opţiuni mai bune, dar pot, de asemenea, să agraveze simptomele unei boli de reflux gastroesofagian. Mai mult, recomandate sunt şi variantele vegane.

Alcoolul

Vinul, lichiorul şi berea sunt considerate principalele declanşatoare a producţiei de acid gastric, dar orice tip de băutură este de vină dacă simţi arsuri.

Băuturi carbogazoase

Băuturile carbogazoase conţin ingrediente acide care pot provoca arsuri la stomac. În plus, bulele se extind în interiorul stomacului, stimulând un răspuns la reflux. Consumă-le mai des, dacă nu poţi renunţa de tot la băuturile cu acid.

Ciocolată

Se pare că ciocolata poate agrava simptomele refluxului gastroesofagian. Teobromină şi cofeina sunt principalele stimulente găsite în ciocolată. Cacao a fost, de asemenea, considerată ingredientul care provoacă o creştere a cantităţii de acid gastric

Când arsurile gastrice îţi provoacă probleme şi te împiedică să te bucuri de viaţă, atunci este timpul să te uiţi peste alimentaţia din fiecare zi şi să renunţi la produsele care-ţi fac rău.

Credit foto: www.pexels.com