Pentru orice activitate sportivă ai nevoie de proteine,dar cei care aleargă au nevoie de mai mult pentru a se alimenta şi rezista pentru o perioadă lungă de timp. Ei au nevoie de alimente care să le ajute musculatura.

Chiar dacă eşti profesionistă,amatoare,sau pur şi simplu îţi place să alergi,atunci trebuie să ştii că anumite alimente îţi oferă energia de care are nevoie corpul pentru a rezista efortului zilnic.

Iată care sunt alimentele care pot ajuta alergătorii să-şi atingă scopurile:

1. Fulgii de ovăz

Aceste cereale sunt bogate în proteine,vitamine,minerale,carbohidraţi complecşi şi fibre. În plus,sunt cele care cresc nivelul de energiedin organism,fiind exact ceea ce au nevoie alergătorii.

2. Varza

Este leguma care conţine vitamine,calciu şi fier. Totodată,varza este cea care acţionează ca un protector deoarece ţine la distanţă inflamaţia care poate apărea în urma efortului depus.

3. Cireşele

Aceste fructe delicioase ajută la accelerarea procesului de recuperarea persoanelor care aleargă. Chiar dacă cireşele se găsesc numai în perioada verii,la fel de bun este şi sucul din cireşe.

4. Bananele

Deoarece conţin vitamine şi potasiu,bananele sunt bune pentru procesul de digestie şi ajută organismul să recapete electroliţii pierduţi după o sesiune de alergat pe o distanţă lungă.

5. Laptele

Este cel care oferă proteinele şi carbohidraţii de care un alergător are nevoie. Un pahar cu lapte băut în fiecare zi,după antrenamente,  este cel mai bun mod de a suplini energia pierdută şi,de care ai nevoie pentru a rezista.

6. Cartofii dulci

Persoanele care aleargă trebuie să mănânce cartofi dulci,deoarece scad tensiunea arterială şi conţin multe vitamine şi minerale precum cupru,mangan,fier şi potasiu,care sunt doar câteva dintre ele.

 7. Nucile  

Recomandate pentru gustare,nucile oferă corpului vitamine,antioxidanţi şi acizi graşi omega 3. Totodată,sunt cele care au proprietăţi antiinflamatorii şi ajută la menţinerea nivelului de colesterol.