Însă,deşi făina albă,zahărul şi produsele de patiserie sunt,cu siguranţă,nesănătoase,lista de alimente bogate în carbohidraţi este lungă,printre ele aflându-se şi multe alimente sănătoase.

Carbohidraţii oferă energie organismului şi joacă un rol esenţial în digestie. Multe alimente bogate în fibre,spre exemplu,aduc cu sine un aport mare de carbohidraţi. Astfel,în contextul în care ne bazăm pe o alimentaţie bogată în proteine,vom avea nevoie de o cantitate mare de fibre pentru a ne asigura o digestie eficientă.

Când alegem carbohidraţii ce-i vom exclude din dietă,trebuie să ţinem cont de continuţul de zahăr,alimentele procesate care au zaharuri adăugate nefiind recomandate,însă fructele sunt tot în mare parte carbohidraţi,dar conţin şi zaharuri naturale. Iată mai jos o listă cu alimente bogate în carbohidraţi,care pot fi incluse în orice dietă de succes:

1. Fasolea albă şi verde

Deşi are în compoziţie mulţi carbohidraţi,fasolea aduce cu sine fibre şi stimulează digestia.

2. Quinoa

Asemănătoare cu couscous-ul,quinoa este o grână integrală care aduce organismului un aport de fibre,iar datorită faptului că nu are un gust prea pronunţat,poate fi o bază pentru multe mâncăruri.

Vezi ce alţi carbohidraţi poţi consuma cu încredere aici.