Propune-ţi să fii calmă

 

Înainte de orice conversaţie cu persoana antipatică,trage adânc aer în piept,fă câţiva paşi şi adoptă o atitudine calmă. Asta te va ajuta să nu te enervezi din prima clipă şi să poţi conduce conversaţia până la capăt.

 

 

Nu ridica tonul

 

O vorbă înţeleapăt spune că „tonul face muzica”. Tonul calm al conversaţiei,impus de tine,va determina şi interlocutorul să-şi mai domolească tirul enervant. Încearcă să fii calmă până la sfârşit,indiferent de atitudinea celuilalt. Vorbeşte cu grijă. Încearcă să reduci la minimum nota de iritare din glas,şi abţine-te să faci remarci critice.

 

 

Cel mai înţelept cedează

 

Dacă discuţiile degenerează în ceartă,dacă se ajunge la capitolul reproşuri şi din vina ta,admite că ai greşit. Încearcă să cedezi tu,pentru a restaura calmul la locul de muncă.

 

 

Arta de a vorbi

 

Lasă-ţi interlocutorul să-ţi răspundă,nu-l întrerupe cu bruscheţe. E bine să intervii în conversaţie,cu blândeţe dar ferm,numai cand aceasta deviază prea mult la tema principală. Fii atentă la ce-ţi spune interlocutorul.