În timp ce majoritatea oamenilor cred că pot obţine necesarul zilnic de vitamina Cdoar din portocale,cei care se confruntă cu lipsa ei ar trebui să ia în considerare adăugarea de alte surse excelente de vitamina C în dieta lor.

 

Ardei roşu

 

Cei mai mulţi dintre oameni asociază vitamina C cu citrice. Ai putea fi surprins să afli că sunt şi alte alimente ce au această substanţă în compoziţia lor. Ardeii graşi,de exemplu,sunt o alegere excelentă. În medie,o astfel de legumă conţine 190 mg de vitamina C.

 

Ardei iuţi

 

Vitamina C este strâns asociată cu alimente acre şi dulci. Cu toate acestea,dacă îţi place să mănânci picant,ai cu siguranţă o alternativă excelentă la dispoziţie. O jumătate de cană de ardei iute,tăiat cubuleţe,conţine nici mai mult,nici mai puţin decât 107,8 mg de vitamina C.

 

Ardei verde

 

La fel ca şi vărul său roşu,ardeiul grasverde este o sursă excelentă de vitamina C. O cană de ardei gras verde tocat are 120 mg de vitamina C. Asta înseamnă de două ori mai multă vitamina C de care are nevoie o persoană în medie pe zi.

 

Broccoli

 

Acesta poate fi un aliment care nu are o reputaţie foarte bună printre copii. Leguma conţine o cantitate importantă de fibre,vitamine şi substanţe nutritive. Un bucheţel de broccoli are 132 mg de vitamina C,mult mai mult decât are nevoie un adult pe zi. În plus,broccoli este una dintre cele mai indicate legume când eşti la dietă. Şi asta pentru că o singură porţie conţine doar 30 de calorii.

 

Papaya

 

Dacă vrei să incluzi mai multe fructe în dieta zilnică,o alegere potrivită este papaya. Acest fruct are un gust dulce,iar seminţele negre sunt destul de picante. Fructul este consumat de regulă în America Latină şi Centrală,dar de câţiva ani se găseşte şi în supermarketurile de la noi. O singură felie are 88,3 mg de vitamina C. Fructul este,de asemenea,o excelentă sursă de vitamina A. Este cunoscut pentru capacitatea lui de a îmbunătăţi starea de sănătate a pielii şi a oaselor,datorită conţinutului bogat în calciu,fier şi magneziu.

 

Varza Kale

 

O porţie de varză Kale sau varză creaţă,cum mai este numită,conţine 80,4 mg de vitamina C. Mai mult,este o excelentă sursă de fier,vitamina B6,magneziu,calciu şi vitamina A.