Prin consumul lor sunt întăriţi dinţii şi prevenite diferite afecţiuni asociate danturii. Printre alimentele pe care trebuie să le incluzi în dietă pentru a avea mereu dinţi sănătoşi şi puternici se numără:

Cereale integrale

Cerealele integrale se găsesc în alimente ca: cereale, orez brun, paste etc. Toate acestea sunt surse bogate de vitamina B şi fier, două substanţe nutritive esenţiale pentru sănătatea orală. În plus, manganul prezent în aceste produse întăresc dinţii şi oasele, iar fibrele îmbunătăţesc procesul digestiv.

Produse lactate

Iaurtul, brânza, laptele, toate sunt foarte bune pentru sănătatea dinţilor. Laptele este sursă importantă de calciu, fiind considerat produsul cu cea mai mare cantitate de calciu şi fosfor – întăresc dinţii şi previn căderea lor.

Nuci şi migdale

Nuci, migdale, caju, alune, fistic etc., sunt surse importante de fosfor, magneziu şi calciu. Consumul zilnic de nuci sau alune oferă saţietate şi previne mai multe afecţiuni, în special boli cardiovasculare.

Morcov

Morcovul secretă producţia de salivă, reducând astfel riscul de apariţie a cariilor. În plus, morcovul este sursă importantă de vitamina A şi fibre solubile, care sunt foarte benefice pentru sănătate. Prepară-ţi o salată din morcov crud (dat prin răzătoare).

Măr

Zahărul natural din măr, apa şi fibrele sunt foarte bune pentru sănătatea dinţilor. În plus, mărul stimulează secreţia de salivă, care previne cariile şi îndepărtează resturile alimentare rămase printre dinţi. Se spune că un măr pe zi ţine doctorul la distanţă. Aşadar, mănâncă zilnic câte un măr înainte de prânz.


Credit foto: www.boldsky.com