Alimente care îţi curăţă ficatul

1. Afine

Afinele conţin antioxidanţi numiţi antociani care sunt capabili să stopeze creşterea celulelor canceroase în ficat. La şobolani, consumul regulat de afine a stimulat răspunsul imun celular şi nivelul enzimelor antioxidante, precum şi creşterea lentă a fibroamelor, leziunilor şi ţesutului cicatrician în ficat. Este nevoie de doar 3-4 săptămâni de consum zilnic.

2. Grapefruit

Grapefruitul conţine o mulţime de antioxidanţi puternici, în acest caz, naringenin şi naringin. Sunt excelente în reducerea inflamaţiei şi protejarea celulelor. Grapefruitul poate să reducă riscul de fibroză hepatică în care inflamaţia cronică cauzează creşterea ţesutului conjunctiv în interiorul şi în jurul ficatului. E indicat să mănânci un grapefruit înainte să bei. Naringin ajută ficatul să metabolizeze alcoolul şi poate contracara unele dintre efectele nocive ale alcoolului. Scurtează durata mahmurelii.

3. Avocado

E foarte sănătos. Grăsimea bună din avocado ajută organismul să stocheze energie. Asigură izolarea împotriva schimbărilor extreme ale temperaturii şi protejează organele vitale. Tot ele ajută proteinele să îşi facă datoria. Mănâncă avocado pentru a obţine o mulţime de glutathion, vitamina C, vitamina E şi vitamina K. Aceste elemente protejează celulele hepatice împotriva daunelor. Vitaminele E şi K previn inflamarea dăunătoare. Extractul de avocado poate fi util în tratamentul hepatitei virale şi încetineşte progresia afectării hepatice generale.

4. Cafea şi ceai

Cafeaua are un conţinut scăzut de calorii şi beneficii pentru sănătate. Renunţaţi la zahar şi frişcă. Cafeaua scade riscul de a dezvolta ciroza cu aproximativ 44%, dar nu e indicată celor care suferă deja de boli hepatice. Cafeaua măreşte nivelurile antioxidante stocate, reduce inflamaţia şi scade riscul de cancer de ficat. Dar şi ceaiul este foarte bun pentru ficat. Cel verde este considerat a fi cel mai bun. Dar şi ceaiul negru are beneficii. Ambele îmbunătăţesc nivelurile enzimelor hepatice şi reduc efectele stresului oxidativ, precum şi depozitele grase dăunătoare.

5. Legume verzi cu frunze

Legumele verzi ajută ficatul prin conţinutul ridicat de clorofil. Neutralizează metalele, substanţele chimice şi pesticidele care ajung în organism prin intermediul alimentelor şi al mediului. Legumele ca arugula, spanacul şi cicoarea sunt bune pentru bilă şi detoxifiere. Sfecla este excelentă pentru purificarea sângelui, iar legumele precum germenii de Bruxelles, broccoli şi conopida au o tonă de glucozinolat pentru a ajuta ficatul să producă enzime necesare eliminării toxinelor.

6. Nuci

Au o reputaţie proastă deoarece sunt bogate în grăsimi şi sunt pregătite cu multă sare şi zahăr. Dar grăsimea naturală din fructele cu coajă lemnoasă este bună, nesaturată şi în forma lor brută. Nucile pot fi clasificate în mod justificat ca super-alimente datorită conţinutului ridicat de proteine şi antioxidanţi. Carnea de nuci este protejată de pesticide prin coaja verde exterioară, apoi cea lemnoasă. Deoarece ficatul este responsabil pentru neutralizarea toxinelor în sânge, consumul de nuci este o modalitate bună de a vă proteja ficatul prin minimizarea expunerii la aceste otrăvuri de mediu.

7. Turmeric

Turmericul şi usturoiul sunt două condimente care fac lucruri minunate pentru ficat. Turmericul conţine curcumina care este un compus puternic antiinflamator şi antioxidant. Acesta susţine funcţia conductei biliare, stimulând fluxul şi curăţând ficatul. Curcumina ajută ficatul să elimine metalele şi previne transformarea alcoolului şi a altor toxine în compuşi periculoşi. Turmericul nu este recomandat persoanelor cu calculi biliari, boli ale vezicii biliare sau diabet.

8. Usturoi

Usturoiul conţine seleniu ca antioxidant, iar B6 este un antiinflamator puternic. Usturoiul conţine şi arginină, un aminoacid care relaxează vasele de sânge. Această acţiune poate reduce tensiunea arterială în ficat. Şi, în final, usturoiul ajută ficatul să activeze enzime care sunt folosite pentru a elimina toxinele.

Sursa: manukafeed.com