Alimentele pe care trebuie să le incluzi în dietă pentru a preveni deteriorarea arterelor sunt următoarele:

Uleiul de măsline

Uleiul de măsline extravirgin poate preveni deteriorarea arterelor. Conţinutul crescut de acizi graşi şi antioxidanţii reduc efectele negative ale radicalilor liberi şi a excesului de colesterol. Include în alimentaţia zilnică uleiul de măsline.

Seminţele de chia

Seminţele de chia au devenit populare ca supliment pentru scăderea în greutate. Cu toate acestea, merită menţionat, de asemenea, că acestea reprezintă unul dintre cele mai bune alimente pentru protejarea sănătăţii cardiovasculare. Aceste seminţe conţin cantităţi mici de acizi graşi Omega-3 şi aminoacizi esenţiali. Odată asimilate de organism, acestea cresc elasticitatea arterelor şi previn acumularea plăcilor de colesterol.

Roşiile

Roşiile conţin un antioxidant cunoscut sub numele de licopen – care are efecte pozitive asupra sistemului cardiovascular şi circulator. Consumul de roşii ţine sub control nivelul de colesterol rău (LDL). În plus, reglează şi procesele inflamatorii care influenţează creşterea tensiunii arteriale.

Fulgii de ovăz

Fulgii de ovăz nu trebuie să lipsească din alimentaţia ta zilnică. Aceşti sunt sursă importantă de fibre dietetice, carbohidraţi şi aminoacizi esenţiali. În plus faţă de creşterea energiei, substanţele nutritive prezente în fulgii de ovăz îmbunătăţesc sănătatea inimii şi a arterelor, menţinând un control asupra nivelului ridicat de colesterol.

Afinele

Aceste fructe mici au devenit populare datorită proprietăţilor lor antiinflamatorii, antimicrobiene şi antioxidante. Mai mult, conţinutul lor ridicat de vitamine, minerale şi fibre dietetice îmbunătăţesc activitatea metabolică şi curăţă arterele. De asemenea, afinele sunt recomandate pentru reducerea acumulării excesive de colesterol şi trigliceride – două grăsimi care sunt asociate cu deteriorarea arterială şi principalele afecţiuni cardiovasculare.

Somonul

Se ştie că somonul este sursă importantă de acizi graşi Omega-3 şi aminoacizi. Aceştia diminuează riscul de închegare a sângelui şi înfundarea arterelor, reducând astfel riscul de boli cardiovasculare. Se pare că, în general, consumul de somon cel puţin de două ori pe săptămână măreşte prezenţa colesterolului bun (HDL) în artere. Astfel, se reduce acumularea de grăsimi dăunătoare precum colesterolul rău (LDL) şi trigliceridele.


Credite foto: www.tipsnutritivos.com