Aceste alimente,care,în mare parte nu dau substanţe nutritive oragnismului,se transformă în grăsimi,care se depozitează cu uşurinţă în ţesuturi. Există câteva alimente care te ajută să lupţi împotriva necesităţii impulsive de a mânca dulciuri,care sunt de cele mai multe ori legate de dezechilibrele glicemiei.

Dulciurile sănătoase

Secretul alimentelor pe care le vom enunţa mai jos este că ele conţin toată dulceaţa naturală. Unele,din cauza conţinutului de zaharuri sănătoase,şi altele din cauza a altor substanţe nutritive,au un gust dulce. Nivelurile de glucoză variază continuu,provocând nevoia de a mânca zahăr şi ceva dulce,pe care le poţi contracara cu aceste alimente.

Iată care sunt aceste alimente:

Scorţişoara

Acest condiment este folosit ca tratament natural pentru diabetul zaharat de tip II,deoarece reduce nivelul de zahăr din sânge şi încetineşte apariţia foamei. În plus,scade pofta de zahăr care apare de multe ori după mese.

Cum s-o consumi? Scorţişoara poate fi folosită în multe feluri,poţi face o infuzie,pe care o combini cu miere şi apoi o bei pe stomacul gol.

Dovleacul

Acesta este bogat în carbohidraţi şi fibre,substanţe nutritive care fac ca zaharurile să se absoarbă încet,iar acest lucru ajuta la îmbunănătăţirea nivelui de glucoză din sânge. Este important să remarcăm faptul că cei care consumă multe dulciuri tind să aibă paraziţi intestinali,deşi sunt conştienţi de acest lucru. Aceşti paraziţi contribuie mult la apariţia poftelor pentru dulce,deoarece se hrănesc din ele. Din acest motiv,este recomandat consumul de seminţe de dovleac,deoarece sunt cele mai vechi remedii care te scapă de ei.

Cum să-l consumi? Acesta poate fi dat prin răzătoare şi adăugat la salate,poate fi fiert sau copt cu scorţişoară,cea din urmă fiind o reţetă delicioasă pentru desert.

Morcovul

Acesta conţine carbohidraţi complecşi care trebuie digeraţi,pentru a nu se transforma în zahăr. La fel ca şi dovleacul,aceştia sunt absorbiţi treptat şi nu provoacă apariţia poftei pentru dulce.

Cum să-l consumi? Mănâncă-l crud. Cel mai eficient mod este de-al pune în bleder şi de a face suc de morcov amestecat cu mere. În plus,poate fi pus pe grătar,mâncat ca garnitură,ori în salate şi supe.

Cartoful dulce

Există mai multe tipuri de cartofi dulci,iar aroma lor dulce este puţin comună. Aceştia sunt bogaţi în zaharuri naturale dar conţinutul acestora este compensat de fibrele pe care le conţin.Tipul de fibră din catofii dulci este pectina,care încetineşte absorbţia zaharurilor.

Cum să le consumi? Cel mai bine este să fie consumate dimineaţa sau la prânz,copţi sau fierţi,în funcţie de preferinţă.

Ştevia

Această plantă din Paraguay devine populară şi este un foarte bun îndulcitor natural,datorită multiplelor beneficii pe care le are,printre care cea mai importantă este proprietatea de a regla nivelul de glucoză din sânge,la fel cum se întâmplă şi cu scorţişoara. Aceasta nu conţine calorii,ceea ce este minunat pentru combaterea poftelor dulci. Nu vei simţi nevoia de-a consuma alte zaharuri,după ce consumi această plantă.  

Cum să le consumi? Ştevia îţi permite să îndulceşti ceaiurile,limonadele şi băuturile naturale.