Uleiul de măsline

Acest tip de ulei este lipsit de glucide,şi,prin urmare,nu măreşte nivelul zahărului din sânge. În plus,uleiul de măsline este bogat în acizi graşi Omega 9 şi Omega 3,care permit ca fluxul de sânge să circule bine.

Scorţişoara

Specialiştii spun că o linguriţă de scorţişoară (5 mg) consumată pe zi are un efect pozitiv asupra reducerii nivelului glucozei din sânge. S-a constatat că scorţişoară constribuie ca celulele să fie mai sensibile la insulină. Astfel,acestea transformă zahărul în energie şi controlează cantitatea de zahăr din sânge.


Citeşte şi:

Semne alarmante care îţi spun că suferi de diabet

Plante-medicament care tratează diabetul


Ceaiul verde

Acesta conţine antioxidantul EGCG,care ajută la menţinerea flexibilităţii vaselor de sânge şi de stabilizare a glicemiei. Un studiu recent realizat la Universitatea din Pennsylvania arată că această substanţă reduce nivelul de zahăr din sânge şi previne ascensiunea bruscă după o masă copioasă.

Leguminoasele

Legumele,cum sunt lintea,mazărea,fasolele şi năutul sunt sărace în grăsimi şi calorii şi,de asemenea,bogate în fibre şi proteine. Fibrele alimentare încetinesc viteza de absorbţie a zahărului din sânge şi reduc debitul glicemic. Poţi să le consumi în supe,salate şi o varietate de alte feluri de mâncare.

Legumele verzi

Potrivit unui studiu publicat în Jurnalul Medical Britanic,legumele verzi,cum sunt salata verde,varza,spanacul şi pătrunjelul conţin carbohidraţi care eliberează hormoni în intestin ce reduc pofta de mâncare. În plus,cercetătorii au descoperit că aceste legume îmbunătăţesc sensibilitatea la insulină,reglementând nivelul glucozei din sânge. Consumul de legume,cum sunt sparanghelul,usturoiul şi napiul poate ajuta în menţinerea sub control a diabetului zaharat de tip II.

Merele roşii

Un studiu recent efectuat în Finlanda arată că bărbaţii care au mâncat foarte multe mere roşii,precum şi alte alimente bogate în quercetină au avut cu 20% mai puţine riscuri de a deceda din cauza diabetului sau de a suferi complicaţii cardiace. Alte surse bune de quercetină sunt strugurii roşii,roşiile,ceapa roşie şi fructele de pădure.