Ciocolata,bananele,carnea şi cafeaua sunt câteva dintre alimentele care ne aduc fericirea,la propriu. În timpul digestiei,acestea eliberează o proteină numită triptofan,care în timpul reacţiilor chimice din corp se transformă în serotonină,cunoscută drept „hormonul fericirii“.

Oamenii de ştiinţă au studiat problema şi au ajuns la concluzia că nu este o simplă coincidenţă faptul că atunci când suntem triste sau apatice şi mâncăm ciocolată ne simţim mai bine. Alimentele care furnizează serotonină elimină stresul din corp şi îl înlocuiesc cu o stare plăcută,de calm şi satisfacţie.

Bananele luptă împotriva stresului

Dintre fructe,bananele produc cea mai mare cantitate de serotonină în organism,la care se adaugă şi efectele energizante ale zaharurilor din compoziţie. De aceea,când nu te simţi în largul tău,mănâncă o banană şi vei vedea că dispoziţia ta va fi mai bună. Pe lângă serotonină şi glucide,bananele au şi vitamina B6,indispensabilă persoanelor care trăiesc într-un mediu stresant.

Ciocolata,un antidepresiv delicios

Cunoscută pentru proprietăţile afrodisiace,ciocolata este populară şi în rândul celor care caută fericirea în tabletele cu gust catifelat şi dulce. Nutriţioniştii susţin că ciocolata este cel mai apreciat şi la-ndemână antidepresiv alimentar,care poate îmbunătăţi dispoziţia cu fiecare pătrăţică.

Desertul pe bază de cacao conţine trei substanţe responsabile de inducerea stării de fericire,mai precis feniletilamină – o substanţă asemănătoare amfetaminelor,care excită corpul –,anandamidă,care produce o stare de euforie şi triptofan. Pe lângă acestea,ciocolata are şi magneziu,un mineral care completează efectele pozitive aduse stării psihice.

Ştiai că…

… organismul femeilor eliberează serotonină în cantitate mai mică decât cel al bărbaţilor? Aceasta este explicaţia pentru predispoziţia femeilor către depresie.

Carnea te detensionează

Când eşti nervoasă,mănâncă o friptură la grătar din carne de curcan. La 100 de grame de carne ai doar 112 calorii. În plus,aceasta îmbunătăţeşte dispoziţia datorită triptofanului din compoziţie. Aminoacidul în corp devine serotonină,care transmite creierului un mesaj plăcut de mulţumire,însă mai are un efect pozitiv asupra corpului,acela de scădere a poftei de mâncare.

Legumele eliberează endorfine

Varza,broccoli şi sfecla sunt legume bogate în acid folic,care este indispensabil sistemului nervos,triptofan şi alt aminoacid care furnizează corpului endorfine. Acestea fac parte din clasa de peptide cu acţiune opioidă,şi declanşează în corp o stare de euforie.

Dacă îţi plac sparanghelul şi spanacul,consumă-le în feluri diferite,pentru că sunt legume care menţin sănătatea şi te ajută să te simţi mai bine. Magneziul,zincul,potasiul,fierul,calciul şi,nu în ultimul rând,compuşii care „fabrică“ fericire fac ca spanacul să fie un concurent de temut pentru ciocolată,când vine vorba de ridicarea moralului unei persoane deprimate.

În plus,are mult mai puţine calorii la 100 de grame,respectiv 23 de calorii.

Seminţele de in previn depresia

În afară de aminoacidul triptofan,precursorul serotoninei,care ajută la reglarea nivelului de potasiu pe care organismul îl pierde în perioadele de stres,seminţele de in sunt bogate şi în acizi graşi Omega-3.

Aceştia eliberează de asemenea serotonină în corp. Mănâncă una-două linguriţe de seminţe pe zi,ca să previi stările anxioase,depresia şi alte tulburări psihologice.

În plus,seminţele de in deţin o cantitate uriaşă de fibre,fiind un aliat de încredere în combaterea constipaţiei. Să-ţi fie mai uşor,înmoaie seminţele în apă de cu seară şi consumă-le dimineaţa.

Info

În plus faţă de faptul că la femei creierul produce cu 50% mai puţină serotonină,menstruaţia,naşterea sau menopauza scad din rezerva de „hormon al fericirii“ din organism.