Miere

Făcută din nectarul florilor,mierea este un îndulcitor bogat în elemente nutritive. Important este să nu-l adaugi în băuturile fierbinţi sau la preparatele pe care urmează să le pui la copt,pentru că îşi pierde din proprietăţi.

Stevia

Sub formă de lichid,capsule sau pudră,stevia,o plantă dulce,este o altă alegere sănătoasă,mai ales dacă suferi de diabet sau de hipertensiune. Stevia reduce glicemia,reglează nivelul de zahăr din sânge. Mai mult nu conţine calorii şi taie pofta de mâncare,deci e bună şi-n dietele de slăbit. O poţi folosi la copt sau la gătit,pentru că poate fi încălzită până la 200°C. Nu folosi însă mai mult de două tablete pe zi.

Bine de ştiut!

Picăturile de stevia au o putere de îndulcire mai mică decât pulberea sau capsulele şi sunt ideale în creme şi băuturi

Zahăr Rapadura

Cu aceeaşi putere de îndulcire ca zahărul rafinat şi un gust plăcut,de caramel,zahărul Rapadura este o alegere sănătoasă. Este obţinut din suc de trestie de zahăr,iar numele său provine de la denumirea braziliană a zahărului integral.

Sirop de arţar

Nu numai că-ţi îndulceşte deserturile,ci îţi aduce şi un plus de calciu. Este vorba despre siropul de arţar,îndulcitorul natural cu beneficii pentru sănătate datorate manganului şi zincului,antioxidanţilor pe care-i conţine.

Zahăr din nucă sau din flori de cocos

Complet natural,zahărul din nucă de cocos este alternativa mai bună la gust a zahărului rafinat. E drept că e mai scump decât varianta nesănătoasă de zahăr,dar îţi conferă şi minerale (fier,zinc,potasiu,magneziu),vitamine din complexul B. Zahărul din flori de cocos se obţinere prin încălzirea sevei florilor de cocotier indian sau sud-american. Are un gust plăcut de caramel.

Sirop de agave

În loc de zahăr obişnuit sau miere poţi folosi un sirop de agave nu doar pentru băuturile calde,ci şi pentru garnisirea deserturilor preferate. Despre el trebuie să ştii că este natural,conţine 90% fructoză şi are un indice glicemicmic.

Melasă

O sursă extraordinară de energie,melasa înlocuieşte cu succes zahărul rafinat. Obţinută din trestie de zahăr,este şi o sursă bună de minerale:fier,magneziu,calciu,mangan. Proprietăţile ei antioxidante o fac să fie o alternativă sănătoasă.