„Pune-ţi la regim” întreaga bucătărie

Goleşte frigiderul şi cămara de alimente care contribuie la dezvoltarea durerilor articulare. Renunţă la carbohidraţi,sarea în cantităţi mari,grăsimile nesănătoase (trans) şi alimentele bogate în grăsimi saturate.

Menţine sănătateaarticulaţiilor tale cumpărând şi consumând: 

  • Legume pline de vitamine şi fitonutrienţi (dovlecei,ardei roşu,roşii,ciuperci)
  • Condimente care să-ţi anime mesele şi papilele gustative:ghimbir,usturoi,scorţişoară
  • Produse lactate cu grăsimi sănătoase,care încetinesc absorbţia de carbohidraţi (brânză de vaci,iaurt,brânză mozzarella)
  • Fructe bogate în substanţe nutritive şi fibre (mere,avocado,rodie)
  • Fasole,pentru că are un conţinut ridicat de proteine ​​şi fibre (năut,linte)
  • Pâine şi paste,gustoase şi sărace în carbohidraţi (secară,grâu integral)
  • Proteine,deoarece sunt temelia unui regim alimentar anti-inflamator (somon,homar,carne de vită).

Renunţă lacafea şi bea ceai verde

Ceaiul verde arde caloriile,protejează cartilajele,reduce rata de pierdere a masei osoase şi este un puternic combatant al inflamaţiilor.

Consumă fibre,mai ales în gustări

Acestea menţin senzaţia de saţietate. Mănâncă felii de mere sau beţişoare subţiri de castravete cu humus.

Restricţionează consumul decarbohidraţi

Aceştia induc secreţia insulinei,iar insulina este inflamatorie. Nu consuma mai mult de 50 grame pe zi (un covrig de dimensiuni medii sau două banane) şi nu mai mult de 25 grame,la nici una dintre mese.

Consumăproteine​​

Mănâncă carne de vită sau de somon pentru a creşte aportul de proteine​​. Sursele de proteine ​​vor oferi la rândul lor grăsimi saturate sănătoase,dar şi grăsimi Omega-3,care ajută la menţinerea sănătăţii articulaţiilor.

Renunţă ladesert,dar bucură-te de ceva dulce

Un desert încărcat cu zahăr îţi va provoca dureri articulare,iar talia ta va avea de suferit. Poţi încerca un bol plin cu fructe de pădure delicioase (căpşuni,mure...),peste care adaugi un pic de  friscă;puţina grăsime din friscă va încetini absorbţia de carbohidraţi şi îţi va menţine nivelul insulinei sub control.


Citeşte şi:

Beneficiile consumului de fructe uscate

Acizii graşi omega-3 combat inflamaţiile!