Sunt ambele legume-vedete din familia cruciferelor şi recunoscute ca ingrediente obligatorii ale unei diete sănătoase. Sărace în calorii şi „bombe de vitamine”,sunt uşor de gătit şi se pliază perfect reţetelor cu indice glicemic scăzut. În plus,sunt şi gustoase! Procentele de mai jos reprezintă „x la sută” din necesarul zilnic din fiecare legumă,raportat la organismul uman. Deci,fie ca cea mai bună să câştige!

Probe obligatorii

• Proba caloriilor >O probă „cu greutate” în această întrecere:aportul energetic al celor două legume. Ei bine,deşi amândouă îţi pot garanta,fără bătaie de cap,o siluetă de invidiat,câştigă totuşi conopida,cu 27 kcal/100 g produs,devansând bietul broccoli,cu 31 calorii/100 g.
• Proba proteinelor >Conţinutul de proteine e un piculeţ mai mare la broccoli
(2,6 grame) decât cel de la conopidă (2,1 g). Egalitate până acum!
• Proba carbohidraţilor >Altă probă decisivă,care se termină aproape la egalitate:conopida – 5 g,versus broccoli – 6 g. Câştigă,la firul ierbii,conopida,cu concentraţia ei mai mică de glucide.

Probe eliminatorii

Deja am ajuns la „fineţuri” care pot înclina decisiv balanţa întrecerii.

Să le urmărim,deci:

• Conţinutul de fibre >Foarte importante în dietele de orice fel,pentru că asigură buna funcţionare a tractului intestinal,fibrele sunt mai prezente în zestrea broccoli (9,6 % din necesarul zilnic) decât în cea a conopidei (8,4%).
• Calciu >Broccoli câştigă detaşat,cu un conţinut de calciu de 4,3%,versus 2,4% la conopidă! De remarcat,la ambii concurenţi,aportul mare din acest mineral esenţial pentru organism.
• Fosfor >Incredibil... dar câştigă detaşat tot broccoli,cu 6% la 4,7%.
• Fier >Cu 4 % conţinut de fier,broccoli îşi adjudecă şi această probă,deşi nici conopida nu e departe,cu al său 3%.
• Magneziu >Adjudecat tot verdelui broccoli! Cu un scor de 4,8% la 4%.
• Potasiu >În sfârşit,o rundă în favoarea conopidei,cu 9% la 8,2%. De remarcat cantităţile uimitoare din acest mineral,furnizate cu generozitate de ambele legume!
• Zinc >Zincul,cel care îţi menţine sistemul imunitar la cote înalte,e mai bogat la broccoli decât la conopidă – 2,6% versus 2%.

Clasamentul la pauză>O mică pauză de refacere a forţelor... cât să facem un bilanţ al victoriilor de până acum. În clasamentul intermediar,broccoli e pe loc fruntaş.

„Aruncarea” cu vitamine

Ei da,am ajuns şi la ultimele probe,criteriul decisiv fiind conţinutul cel mai mare de vitamine. E şi normal:„zestrea” aceasta furnizată de alimentele de zi cu zi e de nepreţuit.

• Vitamina C >Doamnelor,domnişoarelor,ce competiţie minunată:observaţi câtă bogăţie de vitamina C furnizează fiecare legumă! Câştigă detaşat broccoli,al cărui 135%  (versus 85% conopidă) depăşeşte necesarul tău zilnic de vitamina C!

• Vitamina A >Tot broccoli în frunte,cu 11% versus 0 conopidă.
• Acid folic >O vitamină din complexul B,armă împotriva anemiei. Runda revine conopidei,care îţi oferă 15% din necesarul zilnic de acid folic (broccoli:14%).  
• Vitamina K >Ultima rundă e adjudecată,cu brio,de către broccoli:doar o porţie din acesta îţi satisface necesarul zilnic din această vitamină cu rol în procesul de coagulare a sângelui. Victorie zdrobitoare,cu 116%,faţă de doar 21% furnizate de conopidă!

Scor final:

Conopidă-Broccoli

4-10

Dar,deşi marele învingător e broccoli,noi te sfătuim să consumi şi conopidă,după pofta inimii. Căci,cei din urmă vor fi cei dintâi!