Ceapa conţine antiinflamatori,antialergici,antioxidanţi şi are calităţi anticarcinogenice. Aceasta sunt bogată în vitaminele A,B6,B-complex şi C,precum şi fier şi potasiu. Ele sunt surse excelente de compuşi sulfurici,flavonoide şi fitochimicale.

Iată care sunt aceste beneficii asupra sănătăţii:

1. Ajută la creşterea părului

Sucul de ceapă este eficient în prevenirea căderii părului şi îl ajută să crească mai repede. Sulful din ceapă ajută la creşterea circulaţiei sângelui la nivelul scalpului şi stimulează producţia de colagen necesar pentru creşterea părului.

Un studiu din 2002 publicat în Jurnalul de Dermatologie,a arătat că persoanele care suferă de chelie,după aplicarea sucului de ceapă pe scalpul două ori pe zi timp de două luni,a dus la regenerarea semnificativă a părului.

 Extrage sucul dintr-o ceapă,pe care îl amesteci cu o lingură de miere sau 2-3 picături de ulei esenţial de lavandă. Masează cu acest amestec scalpul. Acoperă capul şi lasă-l să acţioneze 1 oră sau toată noaptea,după care clăteşti părul şi îl speli cu şampon. Repetă acest tratament de 2-3 ori pe săptămână şi vei obţine rezultatul dorit.

2. Reglează zahărul din sânge

Ceapa este bună pentru persoanele care au diabet. Compusul de sulf numit alil propil disulfură din ceapă ajută la creşterea producţiei de insulină şi scade nivelul de glucoză din sânge în tip 1 şi tip 2 de diabetici. În plus,sucul de ceapă conţine urme de crom,care ajută la îmbunătăţirea nivelul organismului de toleranţă la glucoză.

Un studiu din 2009 publicat în Journal of Medicinal Food,a arătat că extractele din ceapă s-au dovedit a fi eficiente pentru scăderea glicemiei şi menţinerea greutăţii corporale. Oameni care suferă de diabet zaharat ar trebui să includă în mod regulat ceapa roşie în dietă.

3. Previne cancerul

S-a constatat că ceapa are efecte benefice şi preventive asupra diferitelor tipuri de cancer,cum este cel pulmonar,ovarian,gastric,de sân,de ficat şi cancerul la creier. Conţinutul bogat în flavonoide din ceapă are activităţi antioxidante fenolice şi ajută la combaterea celulelor canceroase.

Un studiu din 2006 publicat în Jurnalul American de Nutriţie Clinică,arată că există o legătură pozitivă între frecvenţa de utilizare a legumelor (ceapa şi usturoiul) şi reducerea riscului de apariţie a multor tipuri de cancer. Aşadar,mănâncă ceapă cel puţin o dată pe zi.

 4. Scade riscul de apariţie a bolilor de inimă  

Aportul de ceapă regulat poate reduce riscul de apariţie a hipertensiunii arteriale,infarctului miocardic şi a accidentului vascular cerebral. Ceapa are proprietăţi antioxidante şi antiinflamatorii,care sunt bune pentru sănătatea inimii.

Un studiu din 2007 publicat în Societatea Americană pentru Nutriţie,arată că substanţele nutritive ajută la reducerea tensiunii arteriale la pacienţii hipertensivi. Ceapa ajută la prevenirea acumularii de colesterol,care contribuie la înfundarea arterelor.

 5. Tratează astmul  

Ceapa poate îmbunătăţi simptomele de astm şi alte probleme respiratorii. Mai mult de atât,conţinutul de sulf funcţionează ca un agent antiinflamator eficient.

Potrivit unui studiu publicat în 2013 în Jurnalul American de Fiziologie,antioxidanţii care se găsesc în ceapă ajută la relaxarea muşchilor şi ameliorează simptomele de astm.