Reduc bolile de inimă

Cercetările au arătat că produsele din soia reduc uşor nivelurile colesterolului rău,LDL. Conţin grăsimi bune,benefice pentru sistemul vascular,îţi oferă fibre,vitamine şi minerale. Specialiştii americani subliniază că,prin consumul a 25 de grame de proteine din soia pe zi,ca parte a unei diete sărace în grăsimi saturate şi colesterol,poţi reduce riscul de boli cardiovasculare.

Oferă vitamine şi proteine

Nutriţioniştii spun că o cană cu lapte de soia îţi oferă aproape la fel de multe proteine ca aceeaşi cantitate de lapte de origine animală,precum cel de vacă. Dacă cel de soia este îmbogăţit cu calciu,va contribui la necesarul zilnic din mineral. Reţine,însă:cantitatea de calciu poate varia de la o marcă de produs la alta. Aşadar,verifică eticheta dacă vrei să te asiguri că vitaminele A şi D,precum şi calciul au fost incluse în laptele de soia pe care l-ai luat de pe raft. Cel mai indicat ar fi să alegi acele sortimente neîndulcite,dacă vrei să îţi menţii silueta.

Te ajută să slăbeşti

Comparativ cu laptele obişnuit,cel din soia are,în mod natural,un conţinut redus de zahăr. De exemplu,cel de vacă are aproximativ 12 grame de zahăr la o cană,comparativ cu cele 7 grame pe care le găsim în laptele de soia. Din acest motiv,o cană de lapte de soia are un aport energetic de doar 80 de calorii,ceea ce este echivalentul laptelui degresat.

Tabelul caloriilor

100 g

Boabe de soia uscate

Valoare energetică 451 kcal

Proteine 39,6 g

Lipide 21,6 g

Carbohidraţi 32,7 g

Tofu simplu fără saramură

Valoare energetică 138 kcal

Proteine 14

Lipide 8,5 g

Carbohidraţi 1,5 g

Crochete din soia în sos tomat

Valoare energetică 136,9 kcal

Proteine 15 g

Lipide 3,4 g

Carbohidraţi 10,8 g

Soia cuburi

Valoare energetică 223 kcal

Proteine 51,5 g

Lipide 1,5 g

Carbohidraţi 1 g

Şniţele din soia

Valoare energetică 280 kcal

Proteine 50 g

Lipide 1 g

Carbohidraţi 30 g

Citeşte şi:4 motive care te vor face să consumi mai des avocado

4 obiceiuri surprinzătoare care accelerează pierderea de grăsime