Iată ce beneficii are plimbarea zilnică asupra sănătăţii!

Creşte nivelul de energie

Te simţi obosită? Ai probleme cu concentrarea? Probabil că nivelul de energie este scăzut. Dacă da, o scurtă plimbare în fiecare zi poate avea efecte pozitive asupra productivităţii fizice şi psihice. În plus, acest exerciţiu îmbunăteşte circulaţia sangvină, eliberând rigiditaeta şi tensiunea din articulaţii şi muşchi, prevenind durerea.

Îmbunătăţeşte sănătatea cardiovasculară

Deoarece mersul pe jos este o activitate care îmbunătăţeşte circulaţia sângelui şi arderea caloriilor, el are beneficii remarcabile şi asupra sănătăţii cardiovasculare. O plimbare zilnică îmbunătăţeşte ritmul cardiac, astfel încât sângele să fie pompat în tot corpul fără probleme, prevenind hipertensiunea arterială. În plus, este modalitatea prin care poate fi crescut nivelul de colesterol bun (HDL), ajutând în acelaşi timp la reducerea colesterolului rău (LDL) şi a trigliceridelor. Reduce riscul de atac de cord, accident vascular cerebral şi boală arterială.

Stimulează pierderea în greutate

Ca toate exerciţiile cardio, mersul pe jos (plimbarea) este o modalitate foarte bună de a arde mai multe calorii şi de a lupta împotriva greutăţii suplimentare sau a obezităţii. Chiar dacă nu este o soluţie miracoală care va face ca aceste kilograme să dispară peste noapte, făcând-o zilnic va creşte rata la care sunt arse caloriile şi vei scădea indicele de masă corporală. Cu cât se merge mai mult pe jos, cu atât mai multă grăsimi vor fi arse.

Îmbunătăţeşte sănătatea osoasă

Acest exerciţiu consolidează oasele, prevenind pierderea densităţii, principala cauză a osteoporozei. În plus, reduce inflamaţia în ţesuturi, ameliorând simptomele dureroase ale artritei şi ale osteoartritei. Dacă ieşi la plimbare în timpul zilei, nivelurile de vitamina D vor creşte datorită expunerii la soare şi, prin urmare, organismul va sintetizaa mai bine calciul.

Previne varicele şi venele varicoase

Varicele şi venele varicoase sunt principalele semne ale problemei  circulatorii în partea inferioară a corpului. Dar, pentru mersul pe jos îmbunătăţeşte circulaţia sangvină, practică exerciţiul regulat pentru a preveni această problemă. Exerciţiul lucrează la nivelul picioarelor, prevenind inflamarea ţesuturilor şi stimulând fluxul sangvin în întregul corp. În plus, tonifică capilarele şi reduce riscul de retenţie de fluide.


Credit foto: www.eatthis.com