Dar de multe ori,nu ştii ce să alegi între seminţe şi alune,dar una dintre ele trebuie să câştige. Acum depinde de care îţi plac cel mai mult şi care sunt mai bogate în substanţe nutritive. De aceea,poţi mânca o varietate de alune şi te vei bucura de elementele de care are nevoie corpul pentru a-şi îndeplini toate funcţiile.

Beneficiile sănătoase ale alunelor şi seminţelor:

Ambele au foarte multe beneficii asupra organismul,printre care următoarele:

Fibre

Alunele şi seminţele conţin fibre vegetale,care sunt un tip de carbohidrat care trebuie să se găsească în prima parte a listei de alimente. Aşadar,atunci când consumi alimente bogate în fibre,ajuţi procesul de digestie care poate fi îngreunat de alte alimente. În plus,acest tip de fibre te menţin mai mult timp sătulă,ceea ce înseamnă că vei mânca mai puţin,iar pe ele le vei mânca ca o gustare între mese. Totodată,sunt cele care-ţi vor stimula energia.

Grăsimi

Nu trebuie să renunţi la alune şi seminţe pentru simplul fapt că au grăsimi. Acestea sunt grăsimi bune pentru organism şi sănătatea inimii. Acestea sunt de două tipuri:monosaturate şi polisaturate,fiind cele esenţiale pentru menţinerea sănătăţii. Ajut la combaterea inflamaţiei,despre care ştim că este o cauză a afecţiunilor cardiovasculare şi cancer. Totodată,ajută la reducerea nivelului de colesterol rău.

Proteine

Alunele şi seminţele sunt bogate în proteine,fiind cele care protejează sistemul cardiovascular şi previne cancerul. 100 de grame de alune ne oferă 6 gr de proteine,iar seminţele de in şi cele de chia,ne oferă aproximativ  6 gr de proteine.

  

Minerale

  

Alunele şi seminţele sunt bogate în minerale,cum sunt zincul,calciul,fosforul,magneziu,şi altele. Sunt cele necesare organismului,şi sunt cele care stimulează sistemul imunitar şi energia. 100 de gr de seminţe de floarea-soarelui oferă corpului 100 miligrame de magneziu,în timp ce aceeaşi cantitate de alune îi oferă 83 de miligrame de magneziu.  

Acum,orice ai alege,o să te bucuri de cele mai bune şi sănătoase beneficii. Le poţi include pe ambele în dieta zilnică.