De aceea, alimentaţia este principalul nostru aliat prin care chiar şi în cele mai călduroase zile putem să oferim organismului un „boost” de energie şi nutrienţii necesari pentru o bună funcţionare. Este important să prevenim apariţia senzaţiei de sete şi să asigurăm zilnic organismului o cantitate suficientă de lichide, prin consumul de apă şi combinând lichide cât mai variate, în funcţie de preferinţele fiecăruia.

Pe lângă apă, sucuri naturale din fructe şi legume sau ceaiuri, chiar şi berea fără alcool poate reprezenta o bună alternativă de rehidratare a organismului după mişcare. O serie de studii au evaluat efectul diuretic şi capacitatea de rehidratare a berii şi au arătat că berea cu conţinut zero sau conţinut foarte redus de alcool, sub 2%, nu a crescut cantitatea de urină şi nu a afectat nivelul volumului sanguin după deshidratarea indusă de antrenament. În plus, berea conţine carbohidraţi, sodiu şi apă în proporţie de peste 90%, elemente care sunt importante pentru recuperare după pregătirea fizică.

Consumată cu moderaţie, berea are efecte benefice asupra organismului

„Berea este o băutură iubită de români, iar datorită ingredientelor sale 100% naturale, atunci când este consumată cu moderaţie, adică 660 ml/zi pentru bărbaţi şi 330 ml/zi pentru femei, poate avea efecte benefice asupra organismului nostru. Însă chiar şi cei care nu obişnuiesc să consume alcool, sau care în diverse ocazii nu pot să consume alcool, pot integra cu succes berea în alimentaţia lor, întrucât au la dispoziţie berea fără alcool. Important de ştiut este faptul că şi consumând varianta fără alcool a berii se pot bucura de beneficiile acestei băuturi, datorită conţinutului de hamei, cereale şi drojdie, surse importante de minerale, vitamine şi antioxidanţi. Mai mult, nivelul caloric scăzut, de doar 50 de calorii per 100 de mililitri, şi conţinutul de peste 90% apă fac din berea fără alcool o sursă de rehidratare potrivită pe timp de vară”, a declarat dr. Corina Zugravu, Preşedintele Centrului de Studii despre Bere, Sănătate şi Nutriţie.

Caloriile dintr-un pahar de bere fără alcool se „ard” în doar 5 minute de alergare

Datorită conţinutului de doar 105 calorii într-un pahar de 250 ml, consumul moderat de bere cu 5% alcool nu îngraşă. Mai mult, aportul de calorii din berea fără alcool este unul chiar şi mai redus: un pahar de 250 ml conţine doar 50 kcal, jumătate din numărul de calorii pe care îl putem găsi în aceeaşi cantitate de suc de portocale (105 kcal) şi de aproape trei ori mai puţine decât în 250 ml de lapte (120 kcal). În plus, caloriile dintr-un pahar de bere fără alcool pot fi „arse” în doar 5 minute de alergare sau 15 minute de mers pe jos.