Broccoli este rudă apropiată cu varza şi conopida, care sunt consumate crude sau în salate. Pentru că astăzi vorbim despre broccoli, trebuie să ştii că este sursă bogată de vitaminele B6, C şi K, potasiu, mangan, fosfor, folaţi, calciu şi seleniu.

Conţine, de asemenea, glucozinolaţi, fitonutrienţi, flavonoide şi diferiţi compuşi antioxidanţi. Datorită tuturor substanţelor nutritive pe care le conţine, broccoli are capacitatea de a preveni diferite tipuri de cancer, reduce colesterolul, îmbunătăţeşte sistemul digestiv, detoxifică organismul, întăreşte sistemul imunitar, protejează pielea etc.

Iată care sunt cele mai importante beneficii ale consumului de broccoli asupra sănătăţii:

Protejează ficatul

Broccoli poate creşte nivelurile de enzime de detoxifiere şi protejează ficatul de daune. În plus, poate fi prevenită şi insuficienţa hepatică. De asemenea, s-a descoperit că prin consumul de broccoli este prevenită boala de ficat gras, care este foarte comună în rândul oamenilor de toate vârstele.

Îmbunătăţeşte digestia

Broccoli previne cancerul de colon prin reducerea inflamaţiei din organism şi, implicit, colon. Dacă suferi de indigestie, include broccoli în alimentaţia zilnică pentru a îmbunătăţi sănătatea intestinală.

Îmbunătăţeşte sănătatea osoasă

Broccoli conţine niveluri ridicate de vitamină K şi calciu, ambele fiind necesare pentru sănătatea osoasă şi previn osteoporoza. Acesta conţine, de asemenea, fosfor, zinc şi magneziu, care sunt excelente pentru copii, vârstnici şi mamele care alăptează.

Detoxifică organismul

Broccoli este bogat în fibre care elimină toxine din tractul digestiv, iar antioxidanţii şi fitonutrienţii prezenţi în broccoli detoxifică întreg organismul.

Protejează inima

Broccoli este cunoscut ca leguma cea mai bună pentru sănătatea inimii. Această legumă conţine compuşi care previn deteriorarea învelişurilor vaselor de sânge care pot fi provocate de inflamaţii din cauza problemelor cronice de zahăr din sânge.

Îmbunătăţeşte vederea

Broccoli este sursă importantă de antioxidanţi naturali care protejează ochii de radiaţiile ultraviolete. Vitamina A, betacaroten, fosfor şi alte vitamine găsite în broccoli sunt foarte bune pentru sănătatea oculară.

Stimulează procesul de pierdere în greutate

Broccoli este leguma ideală pentru o dietă de slăbit, deoarece are un conţinut scăzut de calorii. Este bogat în fibre, este săţioasă - ceea ce înseamnă că amână foamea. Include broccoli în alimentaţia zilnică, mănâncă-l crud sau sub formă de salată.


Credit foto: www.pixabay.com