Ce este

 

Prăjirea (torefierea) boabelor are drept scop punerea în evidenţă a aromelor specific,dar modifică şi compoziţia produsului. Reduce conţinutul de cofeină şi de polifenoli. Prin comparaţie cu cafeaua prăjită,cea verde are de 2-4 ori mai mulţi compuşi cu proprietăţi antioxidante şi antiinflamatoare. Polifenolii şi alţi compuşi ai cafelei verzi au proprietăţi benefice asupra sănătăţii-şi sunt prietenoşi inclusiv cu silueta.

 

 

Stimulează funcţia hepatică

 

Excesul de kilograme se reflectă negativ asupra funcţionării ficatului. Steatoza hepatică sau ficatul gras sunt cauzate de excesele alimentare în grăsimi saturate şi zaharuri,care duc la acumularea de trigliceride la nivelul acestui organ. Ficatul gras poate degenera în ciroză. Steatoza hepatică duce şi la rezistenţă ala insulină (aceasta devine mai puţine eficace pentru a regla glicemia),ceea ce dezvoltă diabetul de tip 2. Cafeaua verde previne apariţia steatozei şi a inflamaţiei hepatice,arată studiile,deşi mecanismele sale de acţiune nu sunt cunoscute cu precizie.

 

 

Protejază de diabet

 

Studiile arată că boabele verzi,măcinate,de cafea reduc riscurile de diabet de tip 2,cu condiţia ca o persoană să nu consume mai mult de două ceşti pe zi (o ceaşcă fiind echivalentul a 150 ml lichid). Polifenolii au acţiune favorabilă în acest sens,reducând absorbţia glucozei în organism. Cele mai bune rezultate se obţin combinând doza recomandată de cafea verde cu activităţi fizice regulate şi cu o diet echilibrată.

 

 

Arde grăsimile din rezerve

 

Cofeina favorizează arderea grăsimilordin rezervele adipoase,cu condiţia ca,imediat după consum,să se practice exerciţii fizice. Cofeina din cafeaua verde are drept rezultat şi accelerarea metabolismului– adică,organismul consumă mai multe calorii.

 

 

Cum o consumi

 

Cafeaua verde se comercializează sub formă de granule. Se recomandă ca acestea să fie lăsate la macerat,o noapte,în apă rece. A doua zi,nu bea mai mult de două ceşti,în prima parte a zilei. Nu mai consuma şi alte băuturi cu cofeină – ceai,băuturi carbogazoase,cacao. Cafeaua verde poate fi găsită şi-n magazinele cu profil naturist sau dietetic,la pliculeţe. Respectă doza recomandată!