Dacă ai dormit în aceeaşi cameră cu altcineva şi-ţi spune dimineaţa:„Ai vorbit în somn!”,primul lucru la care te gândeşti este:„Nu,nu eu”. Apoi începi să te întrebi dacă ai spus ceva ce nu trebuia spus. Există o explicaţie ştiinţifică legată de vorbitul în somn.

Să vorbeşti în timpul somnuluinu este ciudat,ci inconştient şi,în cele mai multe cazuri, sunt rostite cuvinte simple şi lipsite de sens. Cu toate acestea,există excepţii,desigur,atunci când oamenii vorbesc de mai multe ori în aceeaşi noapte. Aceasta este o situaţie frecventă la copii şi adolescenţi.

Vorbitul în somn are mai multe cauze:o zi stresantă,problemele personale,de la locul de muncă sau emoţionale,despre care nu vrei să vorbeşti cu nimeni.

Citeşte şi:Reguli de bază când suferi de insomnie

Cu toate acestea,atunci când adulţii încep să vorbească în somn în fiecare noapte,problema poate fi considerată o tulburare de somn. Poate fi cauzată de stres,tensiune,epuizare fizică şi mentală.

Somnambulismul declanşează vorbitul în somn

Somnambulismul sau sindromul vorbitului în somn este o tulburarecare apare atunci când rosteşti cuvinte cu voce tare în timpul ce dormi. Nu este periculoasă şi nici nu este considerată psihologică sau medicală. Este doar un obicei cauzat de cele mai multe ori de ceea ce visezi.

Ce trebuie să faci dacă suferi de tulburare de somn:

Dacă dormi cu partenerul sau cu altcineva,acesta va încerca să descifreze ceea ce spui. Conţinutul discursului este complet aleatoriu şi durează doar câteva secunde. Poate avea legătură cu experienţele din timpul zilei sau din ultima perioadă. Este important să ştii că este doar o manifestare inconştientă care nu are legătură cu gândurile sau sentimentele,la fel ca şi visele.

Citeşte şi:Cele mai bune poziţii de somn pentru diferite boli

Tratamente frecvente pentru somnambulismul grav sau cronic includ obiceiuri de calmare înainte de culcare precum:

-Un duş cald;
-Ascultarea de muzică clasică;
-Citit.

De asemenea,pentru evitarea vorbitului în somn trebuie să renunţi la:

-Consumul de băuturi carbogazoase;
-Practicarea de exerciţii fizice seara;
-Vizionarea de filme de groază. Ele pot accelera activitatea cerebrală.

Credit foto:steptohealth.com